Friday, July 27, 2012

ramdhan #7

Jumaat...

sat saja dah masuk hari ke 7... alhamdulillah aku masih lagi bertahan dapat berpuasa.. hehe.. dan yang paling aku suka.. aku masih dapat bertahan dari tidak menjengah pasor ramadhan... niat tu ada.. tapi bila pikir nak paking tu payah dengan aku nak heret si hero malaya tu.. terus rasa tak kose...

dan selama 6 hari berbuka ni aku sempat laa buat kuih.. yang pasti resepinya aku terjah kat My Resipi.. bila tengok je laporan banyak aku rasa confident sket dengan resepi tu.. mesti sedap kan? kalau tak tak kan laa repot boleh banyak kan?

dan semalam aku pun terjah satu resepi kuih utk berbuka... lepas sekolah je aku sempat la mimpi seround dua sebelum aku kecahkan dapor...

dalam dok menguli tu aku dah rasa cam tak berapa nak menjadi.. tapi dek semangat kental aku buat jugak.. kalau tak kental dah lama aku humban dalam tong dah...

dan inilah hasilnya...






kaler tu original guna ayaq pandan.. tapi kelapa je laa ygaku terlupa nak pesan kat en suami beli yang putih aje.. sekali dia bawak balik sekali dengan yang hitam2... hantam saja le labuu....

rasa tak mengecewakan.. walaupun warna agak kusam.. - komen dari pihak juri...

dan lagi sekali aku terselamat dari penyikiran...!!!



*yang last tu ayat aku mimpi sebelum aku bangun sahur pagi tadi... tak agak2 berangan masuk Masterchef... huh!!




1 comment:

Syaz Blackrose said...

walaupun nampak kusam tp menyelerakan.. no hal punyer....
dasat... master chef masak ape?