Sunday, July 17, 2011

puasa & durian..

Ahad : hari berehat sepanjang hari...


pagi2 lagi dah keluar ke pasar.. my bonda nak beli tanah.. (bukan tanah yang berekar-ekar tu ye.. ) tanah yang dah siap campur dalam beg plastik tu...

dah puas memborong tanah.. singgah beli kain pulak.. my bonda baru teringat kain utk baju raya beli beli lagi... sempat la rembat utk buat 2 pasang baju...

dah letih pusing-pusing.. terus isi minyak siap2 utk esok pagi senang nak ke skolah.. teringat pulak keta aku lama tak mandi.. asik mandi hujan je.. penuh dah bedak sejuk.. dari cermin depan sampai cermin belakang..

sampai rumah pun dah dekat2 12 tgh hari.. sampai je memasing dah tergolek depan tv... keletihan.. almaklumlaa puasa... (ceh! macam la org lain tak posa..) dengan hero kecik pun ikut puasa.. jenuh nak suruh makan tak nak.. mungkin sebab member yang selalu teman dia makan tu puasa.. (aku le tu.. hehe)


nikmatnya dapat minum dalam cuaca panas terik ni...
(kredit pic Yat Maria)




dalam dok melepek letih dengan cuaca agak panas terik hari ni.. sempat la aku meronda rumah kengkawan.. singgah kat rumah kak AA.. entry kari kepala ikan.. perghh... sedap tu... walaupun aku hanya makan kuah dengan bendi je.. tapi tetap nampak sedap kepala ikan tu... :)

paling tak tahan bila dia cakap teringin nak makan durian... aku ni dah la lama dok simpan kepinginan nak melantak durian dari mula musim sampai la dah nak masuk bulan puasa ni... iskk.. kira boleh tahan jugak la napsu aku ni... hehehe...

tapi nak cakap aku cukup terra tahan napsu ni tak jugak la... minggu lepas aku dah 'racun' PK1 aku suh beli durian n makan kat skolah... nampak gayanya jarum aku mengena... katanya esok dia bawak durian sekali dengan pulut.. pakat makan ramai2 kat kantin... aku rasa cikgu2 yang alegik tak bleh bau durian.. atau makan durian.. mesti pakai mask esok.. tak pun MC beramai-ramai....

oh! tak sabarnya nak tunggu esok..


berangan dapat makan isi cam ni....




*adehh... meleleh ayaq lioq dah ni.... iskkkk

No comments: