Monday, July 18, 2011

boleh ke aku ajar anak aku jadi pengganas? (HAPDATE)

balik sekolah je tadi aku tengok hero kecik dok merengek.. ingatkan sebab ayah dia pegi ambil time dia tido.. rupa-rupanya bukan...

alkisahnya, muka hero kena cakar lagi.. kali ni agak dalam cengkaman kuku di dahi, kepala, leher & bawah hidung... aduhh.. sakit hati je tengok...

dah asik merengek mesti la berhingus kan? dah berhingus tu.. sah-sah la meleleh kluar dari hidung.. haa.. tang bab meleleh kena luka tu yang buatkan hero menjerit kepedihan.. agaknya lah...

menurut kata en suami, semasa dia pegi ambil hero kecik tadi, dia ada la belek2 kepala & muka anak aku ni di depan pengasuh.. tapi tak ada apa pulak komen dari dia (pengasuh) kot2 la nak bagitau kenapa kepala hero kecik luka...

jadi, aku tak puas hati.. aku msg je laa tanya kenapa dengan muka hero kecik... pengasuh cakap, budak laki lagi sorang tu ada 'buat' hero.. tak tau la pulak apa puncanya...

untuk rekod, sebelum ni anak aku dah pernah kena gigit di bahagian tengah belakang dan jugak lengan awal tahun bulan Februari tak silap.. kemudian budak yang sama cakar muka anak aku bulan April tahun ini juga..

jadi bila dah tau budak tu jugak cakar anak aku hari ni.. hati ada sedikit panas.. mungkin dari kesan makan pulut durian tengah hari tadi... tambahan pulak bila aku sms pengasuh bagitau anak aku menangis kepedihan akibat luka di bahagian hidung, pengasuh hanya menjawab " .... dia garu kot!"

perghh.. panas hati weyy... apa kurangnya anak aku, apa lebihnya budak tu? asik anak aku je jadi mangsa.. tak pe.. sabar dulu.. esok aku nantikan alasan2 yang dia nak bagi kat aku..

tak kan aku nak ajar anak aku jadi pengganas pulak kot??




*hish! rasa cam nak balun je aku rasa... grrr...




HAPDATE..

semalam masa pegi amik hero kecik.. masa aku sampai tu, suami pengasuh pun baru balik kerja.. dia pun terkejut tengok muka hero ada kesan cakor.. berubah muka dia lepas aku cakap budak sorang lagi tu yang mencakor.. lepas tu aku dengar suami pengasuh dok tanya macam2 kat pengasuh.. aku malas nak tunggu lelama.. terus aku cabut...

lepas ni kalau ada lagi kejadian yang sama.. aku nak bagi first aid je kat dia.. amcam? ok tak??





7 comments:

Citarasa Rinduan said...

eik..
ayu pulak yang panas hati..boleh pulak dia balas macam tu..

sah... mmg eja kena respon balasan ya..

nanti continue ttg kes anakmu

makcik rehan KJB said...

mana kotak jerit ni? sian ai tawww... ai ni dah la pengkomen yg hazab. hihih. nk jawab soklan ni... ai memang asai dr paghit buntaq. tuan rumah pon ker? :)

ejaescobart said...

makcik rehan..

sama la kita.. sekampung rupanya...hehe :)

ejaescobart said...

ayu,

balik karang akan di hapdet cerita hero kecik....

azieazah said...

Tukar pengasuh! Itu pilihan kita.
Dok tanya-tanya siasat, dingdong dingdong camtuh tak selesai masalah.

Cari pengasuh baru. Hindari lebih baik dari dok tanya pada orang yang ada senarai alasan yang panjang!


Sebal: Bahasa Indahnya ialah Kesal...!

shila said...

eja>>> kesian lak dengar ammar kena cam tu... kalau mudah dapat pengasuh cari yg baru... nanti takut dia rasa takut jer ngn budak tu... tak bagus gak kan... kadang2 terpaksa gak ajar lawan balik utk pertahan kan diri... bukan nak melawan... Tapi kalau jiwa cam hazim susah gak.... tak tau nak melawan...huhu

ejaescobart said...

kak AA,

kalau mudah dapat pengasuh dah lama dah cari.. kena pulak sekarang ni dah nak masuk bulan puasa payah sket la orang nak terima kalau ada pun yang nak..

dengar cita, mak bapak budak tu nak pindah ke rumah yg baru dibeli.. harap2 lepas raya ni cepat2 la depa pindah.... boleh gitu???





shila,

anak aku tak pandai nak melawan.. paling2 sangat pun dia menjerit je laa.. agaknya cam tu la kot cara dia nak lepaskan rasa geram dia tu...