Friday, July 15, 2011

bakor je tahu...

wah! kejap je dah Jumaat..

tak lama lagi dah nak masuk Ramadhan... sekarang ni pulak cuaca tak menentu.. kat tempat aku ni memang jerebu.. tambah pulak musim menuai padi dah pun habis.. jadi tuan-tuan tanah kedaung pun sibuk la nak membakar jerami...

keadaan semalam paling teruk aku rasa.. dari pagi dah ada yang membakar jerami padi.. asap berkepul-kepul masuk dalam kelas.. (sekolah aku dikelilingi bendang..)

rasa nak marah pun ada.. ye la kan.. dah tau waktu pagi sekolah penuh dengan murid.. tak payah la nak membakar waktu tu.. kan waktu petang ada.. bakar je la waktu lepas sekolah.. sungguh tak tercapai la akal mereka-mereka itu...

paling kesian murid tahun 4.. semua murid diarahkan ke kantin.. belajar kat kantin? boleh ke?
tu laa.. kesian.. dengan cikgu nye jenuh nak menjerit sebab nak lawan bunyi bising di kantin... tumpuan murid memang terganggu..

harap sangat hari ni tak ada yang gatal tangan nak membakar jerami lagi... tunggu laa esok lusa ye pakcik makcik sekalian...


agak-agak kalau aku pakai topeng ni masa mengajar ok tak???




*penat!

1 comment:

Citarasa Rinduan said...

assalamualaikum

lama tak singgah ke rumah eja...
eja....
ayu dapat rasa saat eja dok pendam rasa..

kebanyakkan kawan2 ayu yang bekerja sbg guru suka berkongsi dengan ayu tentang keadaan mereka disekolah...

tapi percayalah.. anda laksana hang tuah...
selagi anda bergelar guru.. jasa anda mengalir hingga kami pelajar tutup mata..

teruskan usaha....

PS: gelak besar tang kamu nak pakai topeng.. heeheheh.. cikgu AMUK ya?
lari!!!!!!!!