Thursday, November 25, 2010

ting tong..

huhu.. semalam tak dapat nak tido lena.. hero kecik asik merengek je.. badan makin panas.. masa tu jam dah kul 2.. adoiyaii.. baru je nak lelap dia bunyik pulak.. dah pupuk.. (tepuk punggung..) baru laa lena balik.. ayah jugak yg sedap.. tido tak hengatt.. siap berdengkur plak tu.. jeles tul la..

dekat2 kul 6 baru laa hero tido nyenyak... dah aku pulak nak kena bangun.. melelong rasa kepala ni.. mujur laa dah siang tak panas dah badan dia.. siap memanjat ja keja dia.. jadi semasa aku melayan kepala yang ting tong ala2 pening lalat tu.. mak tok la yg melayan dia.. tu pun dia yg buli mak tok.. di buatnye mak tok cam kuda plak.. hish! makin noti hero ni..

hari ni masak pun lewat.. dah kul 2 baru masuk dapur.. sebabnye hero tak mo nak tido.. aku yg tido sedar2 je dekat kul 2.. huhu..

dalam pening2 lalat tu tak leh nak pikir sangat.. jadinya aku amik ikan kembong 2 ekor.. buat masak lemak tak cukup bahan.. pasai apa tak cukup bahan? daun kunyit tak de.. pastu cili padi pun ada sebiji je.. hantam saja la labuu... pastu mak kutip sayur bayam yg menjadinye setangkai je..kat belakang umah.. (setangkai pun daun penuhdari bawah ke atas..) aku buat sayur bening je.. ada ikan pelotan (mayong) aku goreng bodo cam tu je.. last ada pulak ikan cencaru yg hampir seminggu dalam fridge tu.. aku bakar je.. dah siap...

hari ni suma lunch kul 2 sengah.. huhu..

pic lauk cam biasa aku malas nak hambik..

No comments: