Sunday, November 28, 2010

dalam banyak2 bunga.. bunga apa kaler itam?

ada sesapa penah dengar teka teki camtu? masa aku kecik dulu laa penah dengar..jenuh laa aku dok pikir apa laa bunga kaler itam.. macam2 jawapan yang keluar.. ada jawab black rose la.. ada yg bagi jawapan bunga dah buruk la.. ada cakap bunga hutang.. pasai dulu2 yang kerap bagi hutang kan ceti.. ceti kan dari golongan orang India.. (aku masih konpius apa kena mengena dia..)

dah jenuh dok teka macam2 jawapan.. hampeh satu pun tak betul.. bila aku tau je jawapan sebenarnya bunga tayar.. rasa cam nak hempuk je kepala org yg bagi teka teki tu..


............................

baru-baru ni aku gi kedai tayar..konon nak buat alignment & balancing je.. aku tanya la berapa lama lagi tayar tu bleh tahan.. dia cakap sebulan je.. adeh..! aku suh dia tgk tayar aku tu.. dah tengok dia pun cakap tayar aku ni mempunyai masalah yg berlainan..

tayar depan 2-2 bunga tengah dah nipis..tambahan sebelah kanan tayar bunga tepi pun nipis jugak.. yang belakang pulak 2-2 bunga tayar tak sama tinggi.. pening kepala apek tu bila kau tanya apa pasal jadi cenggitu.. dia pun tak bleh nak bagi jawapan yang tepat.. banyak sangat kebarangkalian yang dia bagi...makanya aku tukar laa suma sekali.. fuh! bunyi cam banyak duit ek tukar semua sekali.. apa bleh buat demi keselamatan.. ku korbankan jua..huhu..

aku pilih bunga ni.. (pic aku google)

setelah tawar menawar dilakukan.. aku pun decide amik jenama & jenis tayar.. tolak campur bahagi darab semua.. total kena bayor.. hampir2 separuh dari gaji bersih aku.. aduhh.. dah laa bulan ni gaji awai.. nak tunggu bulan 12 punya gaji sakit jugak le... mujur laa cuti sekolah.. save duit sket..tak de nak jenjalan sangat.. tambahan pulak sekarang ni musim mengawan.. jadi save lagi laa budget aku.. tengah hari p makan kenduri je.. (ceh! cenggini punya kudukut pun ada ka??) hahahhahaha


amcam? ok tak cara aku berjimat??? :P

No comments: