Thursday, November 18, 2010

salam Aidiladha.. antara suka dan duka..

salam Aidiladha.. sambutan yang serba sederhana.. rumah pun tak laa seriuh raya puasa berbanding dengan raya kali ni... kuih raya pun 2 jenis je..itu pun beli.. tak sempat nak buat cam tahun lepas...ye la kan masing2 dapat cuti sehari je... aku je dapat cuti sampai khamis.. tapi jumaat aku kena p skolah jugak.. iskkk.. sungguh tak syok..

pagi raya.. en suami ke masjid bersolat sunat... balik je sambung ke surau pulak.. nak bantu kerja2 melapah... kali ni surau kat rumah aku ni buat korban 10 ekor lembu.. alhamdulillah.. suma dah selamat dikorbankan....projek pagi tadi buat intro briyani.. pasai apa aku kata intro.. pasai masak pun dalam rice cooker kecik je..sebabnye projek mega hanya dijalankan esok... oleh kerana abang aku yg dok Ipoh & Doha tu dah nak balik.. so mak masak dalam rice cooker je laa utk depa rasa.. sian.. tak dan nak rasa briyani gam...

projek mega esok.. briyani gam dari en suami.. dia laa nak jadi master chef nanti.. aku seperti biasa dilantik jadi kitchen helper je.. huhu.. sadis sungguh.. mujur laa ada cousin aku balik dari Tanjung Tualang.. dapat laa dia pun jadi second chef..

plan esok dah siap2 masak nasi briyani tu.. bungkus siap2 then hantar gi rumah jiran2.. nak jemput ke rumah takut masing2 tak datang je.. masing2 sibuk masak daging korban.. baik gi hantar.. sure dorang dapat makan... kan?

..............

aku ni sebenarnya dan tido dari 9:30 tapi terjaga jam 3:00 tadi.. hero kecik gelisah pusing sana pusing sini.. cek2 rupanya pampers dah penuh.. dah siap salin & tukar seluar..ingat nak sambung tido.. sebelum tu cek hp.. ada 1 mesej.. ingatkan kawan wish raya.. tapi mesej yg mengejutkan.. cikgu sekolah aku bagitau tukang kebun sekolah eksiden.. meninggal.. dia dengan sorang lagi kawan.. tapi belum tau lagi sapa.. aduh..! terus tak jadi nak tido.. kepala ni asik teringat kan arwah je.. semoga Allah ampuni segala dosa2nya dan cucuri rahmat ke atas rohnya... aminnn..

al-Fatihah buat Pak Hasan..

2 comments:

azieazah said...

Beriani gam? Perhhhh.. mesti makan sakan-sakan nanti tu..


Takziah kepada seluruh ahli keluarga Pak Hassan.

ejaescobart said...

kak azie..
memang makan sakan..perut tak dan nak rest la.. huhu.. kalau selalu cenggini alamat jadi calon Biggest Loser Asia laa jawabnya.. hahaha