Thursday, October 7, 2010

kaki tangan dan mulut...

salam.. adeh ari ni lambat sket update entry.. rancang tu nak wat lagu semalam laa.. awai2 leh update sebelum sibuk.. konon...

suma tu kita yg merancang.. Allah taala jugak laa yang menentukan...

sebenaqnya hari ni aku pun tak pi sekolah.. hero kecik petang semalam merengek lagi bila sampai rumah.. badan kejap2 panas kejap2 sejuk.. bagi susu pun cam tak sedap je cara dia hisap... dalam dok belek2 badan dia tu aku nampak tapak kaki ada bintik2 merah.. kat tapak tangan pun sama jugak.. hati memang dah tak sedap time tu..

mula tu ingatkan campak.. dok plan macam2 laa nak buat lagu mana kalau betoi dia demam campak.. dalam dok pikiaq2 tu baru aku teringat.. kat rumah pengasuh tu ada dua beradik yang belum baik lagi sakit mulut.. masa kak ros bagitau tu aku ingatkan budak2 tu naik mata ikan je dalam mulut.. pasai la ni pun musim panas.. bila tgk hero kecik ada simptom2 tu.. aku rasa sah dah laa hero dah berjangkit dari budak2 tu..

petang tu jugak pi klinik.. doc pun dah confirmkan betoi hero kecik kena penyakit tu.. aduiyai... tiap kali nak dekat 12hb hero mesti tak berapa nak sihat... alamak hero dah jaga...



sambung sket lagi.. la ni kalau nak bagi hero susu.. kena buh ais kiub satu biji.. doc kata bagi dia minum yg sejuk2 saja.. pasai biji2 dalam mulut dia tu menyebabkan dia rasa cam terbakaq.. panas laa tu..

ok laa tu je nak cita.. malam kang sambung balik ye..

daaa

No comments: