Tuesday, January 12, 2010

panas, panas, panasss..

salam.. tadi kat skolah ada miting dengan semua guru.. mula2 cita bab peningkatan akademik budak2.. ok laa masa tu.. pastu guru2 kelas bentang post mortem exam tahun lepas utk dijadikan bench mark tahun ni.. ok lagi laa time tu..

pastu dekat2 nak penutup tu.. bila GB round table.. ada pulak sorg cikgu ni sound pasai kutipan yuran tahun ni.. yang semestinya ditujukan pada aku a.k.a bendahari PIBG skolah.. siap tinggi2kan sora.. pasti pertikai cam aku x jalankan tugas..

ermm punca dia x laa besaq mana pun.. tahun ni aku just mintak cikgu2 kelas yg kutip yuran tu p bank in duit yuran masing2 tu ke akaun PIBG.. memang laa selama ni aku yg kutip n buh lam akaun.. tapi tahun ni aku mintak tulun pun pasai aku pun kena kutip yuran dari kelas tahun 1.. aku jadik cikgu kelas tahun 1..tahun2 sebelum ni aku x wat lagu tu pasai aku x jadi cikgu kelas + aku leh cocentrate kat duit2 yuran depa jaa..

aku memang nak jawap lam miting.. tapi bila tgk jam pun dah dekat2 pukul 3.. pastu ada cikgu2 lain yg terlibat dengan latihan sukan yang sepatutnya mula kul 3..so, aku x mau laa drag masa depa.. aku tau kalau aku jawap soheh lagi panjang cita.. + yang kena babit skali bukan takat aku sorang, abih dengan GB, PK suma kena nanti.. lagi aku rasa time tu tahap kepanasan aku memang maximum.. lagi panas dari lava gunung berapi.. (ceh! konon cam tau lava tu panas tahap cemana..pirah..!)


cenggini laa bih kurang....

dan yang paling utama, aku x mo bersikap kurang ajar.. sebab aku tau bila aku dah panas... bila aku jawab.. ayat2 yang kluaq dari mulut aku percaya laa bukan yg indah2 tapi nista semata2.. yg tu yg aku x mau... aku kenangkan arwah abah aku sama.. GB & PK kenai arwah abah.. aku x mau arwah abah pun dapat malu punya anak keja cikgu tapi x dak adab... (baik kan aku ni?? aku memang anak yg baik.. x caya? x caya sudahh.. ) walaupun arwah abah x dak kena mengena lam miting ni...

ok sambung balik cita..

so, aku dengan cool nye.. (kontrol jaa sebenaqnya tu..) aku kluaq jaa dari bilik miting (aku rasa aku yg pertama blah kot..) trus aku stat keta.. p angkut segala pekakas yg aku bawak.. trus chalo balik.. cuaca plak memang panas ari ni... laaaagggiiii laaa 'panas' aku rasa...tapi aku bukak aircon kuat2.. pasang lagu yg aku suka.. n drive dengan cara yg paling 'berhemah'.. syukur selamat sampai umah..

balik ja.. aku mandi + solat + makan.. pastu dapat idea nak jawab jgk kata2 cikgu yg 'baguih' sgt tu.. cemana nak jawap? hahaaahah.. aku emel kat suma org... isi emel x yah laa ek aku habaq kat korang... wat malu jaa nanti... tapi harus diingat.. ayat2 aku dalam emel tu suma yg baik2, yg manja2, yg manis2 kelatt jaa..

stakat ni blum ada lagi respon dari sesapa., tunggu je laa sok cemana cita.. mujuq laa skrg dah cool sket..dan lagi aku sambung wat keja yg lum aku wat... menda memang nampak kecik jaa.. tapi bila aku pikiaq balik.. tujuan aku emel tu bukan utk hentam mana2 pihak.. cuma aku nak bagi penjelasan pada semua cikgu2 + sikit pembelaan utk diri aku sendiri.. tak salah kan??

cuma 1 yg aku harapkan.. Allah Taala bagi aku kekuatan, ketabahan & ketenangan utk hadapi sgala dugaan aku..

ok laa aku pun tatau apa benda aku dok merepek memalam ni.. aku nak p solat isyak & tidoq.. jangan laa ada yang menyibok masuk lam mimpi aku sudah..

gud nite!

daaa...

3 comments:

azieazah said...

Susah sungguh untuk mendalami jiwa seorang guru...

apalagi nak memahami kerja-kerja (selain mengajar) seorang guru..

ejaescobart said...

kak azie,

berat mata memandang berat lagi bahu memikul..

Raziff Lokman said...

Salam...sebagai suami kpd seorang guru, saya mmg faham susah senang jadi guru zaman ni...semoga anda sentiasa tabah membina insan2 terbilang utk negara & bangsa..