Friday, January 8, 2010

jalan jalan lagi... part 2

salam.. jom layan pic masa aku jenjalan balik perlis last weekend.. sebelum tu aku nak cita.. sebenaqnya aku plan weekend tu nak p sungai petani (SP).. tingin laa nak rasa radix FC.. dah ramai sgt member dok berkunun ayam dia sedap... alang2 nak ke SP mak aku cakap baik laa trus balik kg...kena plak cikgu skolah aku pun ada habaq kat kangaq dah ada satu outlet.. cantekkk....

radix fc kangaq.. pic snap masa nak balik.. masa sampai x leh amik sebab dah mlm...


ciken cop..


ayah tunggu turn nak makan sambey pegang ammar... amcam? lagu potostat x?? hehheheh


esok tu kami p pasar pagi a.k.a nat,.. kali ni mak chaq (adik mak) ajak p nat kat pasar baru.. area beseri.. aku beli sluaq selai, tudung selai.. mak beli tudung ber-helai2.. pastu jumpa rebung, beli rebung plak.. en suami.. nak beli mentarang tapi x dan pasai suma org dah booking.. sian....


suasana nat...


dok tengah beli rebung.. aku.. tukaq bawak barang...

ni laa mentarang.. sejenis siput.. pic aku google...

tengah ari tu kami pakat p mkn kat warung Anjung Keli.. mula2 aku ingat cam kedai besa jaa... dah sampai tu baru tau.. punya laa ramai org.. mujuq ada tempat.. pic warung x dan nak snap.. pasai teruja carik tempat.. (sebenaqnya dah lapaq.. x dan pikiaq.. hehhe)

penuh dengan budak2 uitm + parent depa...



antara lauk yg kami amik..


sup tulang.. aku nye portion.. sedap ka??


ini laa jawapannya....

nak kata special lauk2 dia.. biasa2 je laa.. lauk2 kampung.. tapi suma sedapp.. pasai apa aku kata sedap..? sebab lauk2 dia suma cukup rasa.. tak dak satu pun yg terlebih masin kaa, tawaq kaa.. so, kepada sesiapa yg sampai ke kangaq tu.. singgah laa kedai Anjung Keli ni.. kalau mai dari pekan kangaq, sampai kat roundabout Hotel Putra Palace tu.. turn kanan.. x jauh pun dari roundabout tu.. kedai sebelah kanan...


p/s: aku tulun promote ja.. tokey dia bukan pak menakan aku pun... hehhehehe...


4 comments:

azieazah said...

EJA..
Kak azie dah pernah pi Kangaq 4,5 kali. Tak leh lupa, tentulah Udang Sanggul di Pasar Tani tang roundabout Kangaq tuh... pastuh Nasik Ganja di Merket..

Mentarang pernah makan 2,3 kali di KL masa majlis AnakPerlis.com di sini. Gulai Rebung (dgn Dagin) menu utama bila AP.com buat majlis. Sedappppp!

Anjung Keli lalu 3,4 kali tapi tak tersinggah lagi lar. Pernah menginap sekali di Putra Palace Hotel tuh...

Memang Perlih best... sbb makanan sedap-sedap.

Ilhamny.com said...

mentarang tu rasa mcmna??xpenah tgk pun..rasa cam siput lala tak?? ke mcm kepah..??xpun mcm siput sedut??..kalau mcm siput sedut sedap larr..

ejaescobart said...

kak azie.. perlis memang best.. ehhhehe :D

benz.. soalan x dapat nak jawab coz kak eja pun x mkn mentarang tu.. en suami je yg dok pulun ari tu...bila tanya dia kata sedapp ja.. ampeh..

azieazah said...

ILHMNY.com

Mentarang tu jenis siput juga, tapi saiz nya lonjong dan besar skit dari lala. Kulit keras macam kulit kerang.

Biasanya orang masak rebus atau bakar. Juga boleh dimasak kari (kopek isi)

Bagi yang tak biasa, masa makan jangan tengok isinya, terus masuk mulut, sbb ada yang tak suka terus jadi tak lalu..

hehehehe apapun saya tetap suka wpun pertama kali makan...

bakar memang besttttt....