Friday, June 8, 2012

hari cuti #14

Jumaat...

as salam...


dah nak habih cuti dah pun... dok mengkalut dengan rumah tangga tapi rumah aku tak dak tangga.. dengan rumah diserang kaum kerabat dari Gombak.. riuh rendah jadinya..

dalam dok sibuk, bizi, kalut suma.. aku sempat jugak laa buat eksperiman.. mujur laa budak2 tu ada (anak2 abang).. depa laa yang jadi mangsa aku.. hehehe..

hari Selasa buat ni...




baru lepas kluar dari oven... lepas tu langsung tak dan nak amik gambar.. dah kena serbu...





hari Khamis try yang ni pulak...



posing dulu sebelum masuk oven..






keluar oven je trus aku snap... kesan asap tak nampak pasai guna henpon samseng je..



hari ni langsung cuti masak.. sebab pelanggan tak dak... malam karang baru sampai kaum kerabat dari Bangsar pulak.. jadi esok2 je laa aku meroti pulak....



oh ye.. semua2 di atas tu aku masak guna oven Noxxa.. beli dari Amway.. dah bertahun Bonda beli ni laa masa aku baru cuba buat roti & pizza.. tu pun dengan hasil khidmat nasihat melalui tipon je dari Ayu.. tima kasih banyak2 ye Ayu sebab bagi sokongan.. terharu sungguh2 ni...

sebelum ni penah aku tanya pada Kjee cara meroti guna oven Noxxa ni.. tapi dia pun tak dapat nak bagitau cara2nya.. sebab anaknya Nadia yang selalu dok meroti... mula tu dah frust laa kan sebab tak dapat nak cuba buat roti sendiri.. buku manual dah kemana hilang pun tak tau.. macam aku cakap tadi laa.. Bonda beli dah bertahun.. masa tu aku masih keja kat KL lagi... sebelum2 ni dok bakar kuih raya dgn bakar ikan je...



ini laa oven nya.. bukti roti dok tengah mengembang nak masak...




*aku rajin sakan ni time cuti je laa.. bukak sekolah sok ni.. aku halakan jari telunjuk je nanti...

3 comments:

Citarasa Rinduan said...

tahniah eja...

tumpang happy...
tak apa. akhirnya bakal y ada tlaksana jua

ingat mak eja beli tahun nie.. rupanya dh lama..


okey. tahun nie bt biskut dan kek.. ayu akan bt dahulu, kemudian pass resepi pada kamu

Syaz Blackrose said...

wah terernyer.. tabik spring ahh...

ejaescobart said...

Ayu,

bauhulu? fuh! seb dah budget kueh raya tahun ni.. heheheh...


Ishah,

tabik dik jgn tak tabik... hehehe