Wednesday, June 15, 2011

markah kira silap.. cikgu pulak tak sihat.. cemana tu?

aku tak tau laa apa yang tak kena dengan aku hari ni...

tadi pagi semasa waktu Matematik tahun 2.. tengah kusyuk mengajar topik baru.. tiba-tiba.. seorang murid perempuan bangun dengan kertas peperiksaan di tangannya... aku dah mula rasa gelabah...

dia datang tanya kenapa markah periksa dia sikit sedangkan kesalahan menjawab soalan hanya 2 saja.. sepatutnya markahnya 96%.. tapi aku kira 76%.. ya Allah.. terkejut aku bukan kepalang..

terus aku minta semua murid pulangkan semua kertas yang aku bagi semalam.. supaya aku dapat betulkan markah yang diberi... aduh!!! makin tua rupanya aku... cemana boleh silap.. sampai sekarang aku masih fikir.. pening dah kepala...


**************************


dari sekolah tadi tekak aku pun dah rasa lain macam.. terasa seperti ada luka ditekak.. mata dan nafas pun dah rasa suam dah ni..








*apakah petandanya??

2 comments:

Citarasa Rinduan said...

jaga kesihatan baik2 ya eja..makan ubat sebelum melarat

aduh....
rasanya kamu nak demam..

ejaescobart said...

ayu,

terima kasih.. memang confirm demam.. tekak pulak luka agak teruk.. nak telan liur pun sakit sungguh... alamat mak singa hari ni tak mengaum le... :)