Saturday, December 5, 2009

malam yang hampeh...

salam.. semlm aku layan anugerah skrin (ASK) sengsorang.. (pasai budak kecik tu dah tido...ayah dia pun landing2 skali laa dgn dia..) tgh dok syok2 gelak tgk afdlin dgn fafau.. alih2 blackout laa plak..

adehh.. aku nih dah laa phobia dgn gelap.. mujuq time tu dok pegang hp.. dgn cahaya yg ada2 tak dak tu aku p carik lilin kat dapoq..dah pasang..baru dapat tgk jam.. baru kul 10.20..

cengini laa lebih kurang lilin yg aku pasai.. kontot2 je yg tinggal..



masuk bilik.. lepak jap sambey ushar budak kecik tu kot2 ada nyamuk hinggap.. pastu aku terdengaq pakcik sebelah umah tu borak dgn en suami dia kata dah ada org call wat repot... ok laa.. satgi ada laa tu yang mai..

10.40.. dengaq org2 TNB bukak pagaq pencawang letrik.. (pencawang tu depan umah aku jek..) dalam ati... yay!! bleh sambung tgk ASK pasni.. pastu dengaq dorang stat lori n blah.. mungkin pencawang satu lagi yang ada problem kot.. tak lama pastu hujan lebat plak...

aku tgk jam dah 11.20.. ujan pun dah lama benti.. tapi x dak plak dengaq org2 TNB tu mai skali lagi.. sambey tu tangan aku dah lenguh dok mengipas budak kecik dengan kertas sokabar.. sempat laa jugak aku terlelap 3-4 kali.. krohhh krohhhh...ZzZzZzzz...



kalau guna kipas ni.. tak laa lenguh tangan sgt..


tersedaq.. tgk jam dah 12.20.. laa ni dah 2 jam ni.. apa kejadahnya lama sangat.. padahal yang blackout cuma 4-5 buah rumah termasuk umah aku je.. yang lain2 (blok yang sama..) ada letriknya... iskk.. tak bleh jadi ni.. nak kena call TNB balik ni..


operator.. helo selamat pagi.. boleh saya bantu..?

aku.. saya nak bagitau ni area taman umah saya ni dah blackout lebih 2 jam ni.. lama sangat.. tadi dah ada org repot kan?

operator.. sebentar ye puan saya check dulu..

aku.. ok..

2-3 minit..

operator.. puan, technician dah pegi.. dalam repot ni kerja2 tak bleh nak buat lagi sementara waktu ni sebab ada hujan lebat kat sana..

aku.. hujan dah lama berenti cik..

operator.. ok puan saya akan check dgn technician sekali lagi.. (berapa kali mau check da.....?)


aku.. ok.. (sebab aku dah ngantuk.. malas nak ckp banyak2..)




12.30.. tak dak apa2 pun.. 12.40.. lori TNB parking depan umah.. 12.50.. letrik ada..



wah.. hebatnya depa ni buat keja sepuluh minit ja... tapi mana depa p dalam 2 jam tadi tu????



ngeteh laa gamaknya kot...

2 comments:

azieazah said...

Pendapat Kak Azie..

depa memang pi mengeteh, sbb tidak mahu mengambil risiko repair dalam waktu ujan, dan jika dah berenti pun mungkin air dan kelembapan akan tetap beri risiko..

Tapi dengar anak2 citer Anugerah Skrin mlm tadi tak best, katanya ntah apa2.. Kak Azie tak tengok sbb pi kenduri baca yasin di rumah kawan..
mujurrrrrrrrrrrr....
btw dengar berita pagi, Erma Fatimah menang pengarah drama terbaik. Drama dia tak pernah lak tengok..

but I suka sbb Que Haidar menang award, and Liyana Jasmay as well... they are talented..!

ejaescobart said...

kak azie..

paham kalau time ujan x kan nak buat keja2 letrik ni.. cari nahas namanya... tapikan.. keja2 tu kat dalam pencawang... bukan kat luaq..

tak pun.. dorang2 ni p ngeteh layan bola kat kedai mamak.. nak plak time sampai bola baru stat.. ye tak?

ASK x best?? ermm.. lembab sket laa pasai depa buat tema 1001 malam.. masa awai2 tu tgk pemenang naik stage amik trofi pun x pakai ikut tema... spoil betol..

1 rancangan astro pun x menang kan? sian... :P