Saturday, July 4, 2009

i'm back!!!!

salam.. i'm back!!! setelah lebih seminggu aku x update blog nih.. nih laa masanya aku kembali semula..misteri ketidak'update'an blog aku nih sebab aku masuk wad lagi!!! uwwaaaaaaaaa!!!!!!!! :((

aku masuk wad bukan laa bermakna aku yg sakit.. sapa lagi laa yg nak kena warded kalau bukan anak bujang comel kesayangan aku nih.. Ammar..

ari khamis 25/6 lepas date utk review c&s urine yg doc amik.. result memang contain e-coli.. so kena warded for a week.. utk habis kan antibiotik.. ptg tu jugak aku laa warded.. x leh nak tangguh2 dah kata doc..

dah seminggu @ 8 hari dalam wad tu mcm2 laa benda yg dah berlaku + aku hadapi.. malam mula2 tu ammar x dapat dok dlm bilik khas utk baby coz penuh.. jadik nye kena laa dok bercampur dgn budak2 yg lebih besaq.. dengan mcm2 penyakit.. :((

mlm kedua dah pindah masuk ke bilik baby.. alhamdulillah.. tapi mlm tu laa bermulanya mlm2 yg sungguh x best utk aku hingga laa ke hari yg terakhir aku kat wad tu..

mlm tu lepas maghrib cam biasa ammar tido kat katil baby..pas aku tgk dia dah nyenyak aku pun kluaq bilik tu konon2 nak nengok drama NUR KASIH.. dlm dok nengok tu ada laa sorg baby tu dok nangis x henti2.. cara nangis pun len macam.. bila p tanya pada si mak aku kenai mak dia coz mula2 masuk katil ammar sebelah katil dia) apa sebab baby dia nangis x henti2..lepas dia cita aku dah rasa sure baby dia nih 'nampak' sesuatu.. aku pun x mo soal banyak aku pun blah.. aku nengok ammar tido lagi.. dlm hati.. "mintak2 laa x dak apa yg ganggu ammar.."

x lama lepas tu ammar plak nangis..aku bagi laa susu cam biasa.. tapi pastu dia nangis lagi.. aik?? biaq betoi.. aku sedaya upaya dok pujuk ammar bagi benti nangis.. ada laa dalam sejam lebih baghu dia berenti.. tapi selang sejam dia nangis pulak.. siap mata dah pandang ke atas ja.. iskk.. nih x leh jadik nih.. aku pangku ammar.. baca ayat2 yg aku tau sambil tiup ubun2 dia.. baghu laa dia diam.. sampai pagi..

esok tu si mak baby yg nangis malam tu bagitau aku rupanya memang ada "benda" mai ngusik anak dia.. staff nurse pun ada habaq slalu yg kena "kacau" patient yg dok kat bilik baby which is bilik yg aku dok la.. plus katil favourite kena "kacau" katil no 8 which is katil yg ammar dok tidoq!! Allahu akbar..

dan sebagaimana aku kata tadi. malam2 seterusnya adalah malam2 yg sungguh x best pada aku.. dan aku harap lepas nih ammar x kan admit wad lagi..setelah complete antibiotik sampai laa ke hari yg sangat2 aku tunggu.. punya laa sonok nak balik umah.. dok terbayang dapat tido nyenyak dgn slesanya.. wahh.. best!! best!!

dlm dok best2!! tu mai laa doc bagitau aku ada 1 lagi result darah x dak so dia x leh nak wat surat kluaq wad.. aiks? cemana leh result darah x dak sedangkan masa masuk ja doc dah amik darah ammar.. dan seperti biasa tau apa jawap dia???? "SAYA X TAU LAA SAYA DAH CALL ORG LAB, DIORG CAKAP X DER REKOD DARAH AMMAR KAT SANA ON THAT DAY,MAYBE DARAH TU TAK SAMPAI"
aku jawap "HOSPITAL NIH MEMANG NAK KENA KOMPLEN, DAH 2 KALI DARAH ANAK SAYA ILANG SEBAB KECUAIAN ORG MCM DOC, SENANG2 HILANGKAN DARAH.. DAH LAA NAK AMIK DARAH HARI TU CUCUK SAMPAI 3-4 KALI PASTU BAGI ILANG PLAK!"

mau x mau ammar kena jugak laa amik darah hari tu.. tapi tu pun bersyarat.. syarat nya bukan dari doc tapi dari aku..aku kata "WHATEVER THE RESULT IS I WANT TO DISCHARGE TODAY" so doc tu pun dah mcm belatuk aku nengok just angguk je laa kata aku..

result kluaq.. reading utk liver dia still tinggi lagi.. tapi dek sebab dah aku kata aku nak kluaq jugak aritu.. so keluaq jugak laa.. hehehe!! kemenangan di pihak aku.. yahuuuuu!!!!

kat bawah nih gambaq2 masa kat wad..

view dari bilk baby..



tido nyenyak siang.. memalam berjaga...


apa tengok2??


baru blajaq isap puting..




pose manja..

No comments: