Wednesday, July 22, 2009

bior btoi....!!

salam.. nak cita sket pasai anak bujang aku nih.. mlm selasa lepas.. dlm kul 8-9 mlm ammar nangis lapar.. aku pun bagi laa dia susu.. tapi dia dok continue nangis.. so, aku pun p laa bancuh susu kat dia..

dah siap bancuh tu aku nak suap dia.. tetiba aku nampak mcm ada benda putih kecik kat ateh gusi dia...apa kebendanye tu??? setelah aku amat-amati.. aku dapati ia adalah merupakan gigi yg baru nak klua dari gusi..

what??!!! anak aku dah nak tumbuh gigi?? baru 2 bulan maa.. (baca mcm intonasi budak cina dlm Upin & Ipin)..

aku panggey en suami mai nengok apa yg aku nampak.. dia mula2 pun x caya jugak.. pas dia nengok.. dia pun ckp memang gigi.. iskk... bior btoi!!!

aku x pueh ati.. pagi tadi aku soh mak aku plak tgk.. mak aku siap try cek dgn jari dia lagi.. sah memang gigi.. mak aku ckp ada rasa cam bergerigi kat gusi..

ya allah! cepat btoi anak aku dah nak kluaq gigi.. padan ler time dia nyusu aku rasa sakit sgt. rupa2 dia dah gatai gusi.. iskk.. ammar.. ammar..
agaknye time aku pregnant dulu aku banyak amik kalsium kot..aku minum susu 4 kali sehari.. mkn lagi kalsium tablet..tu yg kluaq gigi awai tu..
aku blum sempat & dapat amik lagi gambar gigi dia yg nak tumbuh tu.. kalau dapat.. nanti aku post kat sini..

No comments: