Thursday, April 30, 2009

Tak sabaq yang bawak padah...

tadi aku baru jaa baca metro online.. http://www.hmetro.com.my/Thursday/BeritaUtama/20090430070823/Article

dalam hati aku terdetik.. nyawa manusia sekarang dah mcm x dak nilai.. dah sama cam nyawa nyamuk..manusia sanggup bergaduh & membunuh tak kira sapa pun.. suami sanggup pukul & belasah bini.. anak sanggup pulak baling bata kat bapak sendri... apa laa nak jadi...

yang si bapak nih pun satu.. marahkan anak x balik umah tapi bini pulak yg jadi sasaran.. mana p rasa kasih & sayang dia pada si bini?

yang anak x balik umah tu pun sama.. x pikiaq ka mak pak dok isau x balik2 umah..soheh dah budak nih melepak & x keja.. apa laa agaknya dia rasa bila tau mak dia patah tangan pak dia plak meninggai suma punca pasai dia..? hmm... (*sigh*)

si saspek aku rasa ilang pertimbangan sampai sanggup punggai bata kat bapak dia.. mungkin sebelum2 nih dia dah penah tgk arwah pak dia belasah mak dia... tapi kalau geram @ marah sekali pun x kan sampai sanggup wat mcm tu.. kita nih org ada agama.. kan ada cara cemana nak lawan rasa marah..

ni suma terjadi sebab x dak rasa sabaq.. suma ikut ati... yang pasti setan & iblis menari2 bila tgk anak Adam jadi lagu nih..

bila brita2 mcm nih makin banyak dlm media.. buatkan aku rasa makin takut nak menempuh hari2 yang mendatang nih... bukan takut apa.. takut aku jadi salah sorg dari mereka... nauzubillah...

apa2 pun kita amik iktibar la dari kejadian nih.. apa2 pun kena sabaq.. kalau sabaq x dak.. iman plak tipih.. nih laa akibatnya.."Ya Allah minta dijauhkan kami dari melakukan perkara2 mcm nih.... Aminnnn... "

No comments: