Saturday, March 1, 2014

Dugaan bermula #2

As salam..


Sambungan..
Rabu 12/2/2014

Bangun pagi pun dah agak lewat.. pukul 8 baru aku tersedar.. letih sangat ber'jaga' tgh malam...ditambah dengan blackout mlm tadi...


Sepatutnya hari ni aku dah mula sesi berurut.. tapi tukang urut pun sibuk jugak dengan mesy Amanah Ikhtiarnya.. esok laa nampak gaya..


Pagi hari ke 3 bersama insan tersayang.. tak terasa sakit bersalin bila tgk wajah kesayangan hamba... tapi terdetik jugak rasa dihati kenapa kulit baby merah sangat.. makcik makcik jiran yang melawat pun ckp benda yang sama.. masing masing hairan.. ada yg cakap mungkin kulit nak jadi putih macam anak cina sebab tu jadi kaler merah dulu.. hmm ntah laa.. aku pun tak tau.. dah tak berapa nak amik kisah..


Tapi dalam pada tak kisah tu aku dok buat jugak laa aktiviti mengesan jaundis.. sambil2 menyusu aku tekan2 kulit baby.. tak nampak macam kuning pun.. sebab bila di tekan merah jugak jadi kulitnya.. bertambah2 hairan aku laki bini.. baby pulak aktif ditambah bangun menyusu sejam sekali..


Dan persoalan aku terjawab pada hari Jumaat bila pihak klinik kesihatan di kawasan rumah aku ni mula telefon mintak aku bawak baby ke klinik..






1 comment:

azieazah said...

Arghhh saspens nyaaa....!

Moga tiada yang mudarat..