Saturday, December 3, 2011

antara hidung Jackie Chan & Nasi Lemak Kopi O...

Sabtu..


tak berapa nak sihat.. hidung merah dah macam Jackie Chan dalam cerita Drunken Master.. asik bersin dari subuh sampai ke la ni? pedih pulak tu .. sungguh tak best..





tadi pagi tengok Nasi Lemak Kopi O kat TV9.. nostalgia kali ni mengenang zaman Azroy & Motor Scrambler dalam filem Gila-Gila Remaja (GGR).. dah 26 tahun rupanya usia filem tu.. ada yang dah Arwah pun dalam filem tu.. seperti Arwah Yusni Jaafar, Hussein Abu Hassan, Mahyon Ismail..


gimik hero filem iaitu Faisal Hussien masuk ke set dengan motor Scrambler tu memang best laa.. teringat balik babak dalam filem tu.. masa tu aku rasa motor tu la yang paling best mengalahkan Harley Davidson (setau aku time tu belum ada orang guna Harley lagi..)


Faisal 'Chal' pun ada tadi.. dalam GGR dia la mamat debab nama Kuzi.. memang kelakar.. tengok dia tadi pun aku tak berenti sengih (tak mau gelak.. satgi ada kata aku kurang skru pulak).. pelakon yang pegang watak Ravi pun ada tadi.. mati2 aku ingatkan dia tu memang India.. rupanya dia ni keturunan 'Mamak'.. padan la bila dengar dia cakap memang fasih sungguh..


dari kiri, Chin, Kuzi, Roy, Ravi,Remy
yang tak de tadi Chin & Remy.. (ye laa Remy kan dah fofular skrg ni..)


tak lupa penyanyi asal lagu Memburu Impian pun ada tadi.. Kaza.. aku hampir terlupa dia ni sebenarnya penyanyi.. sebab sekarang ni dia lebih banyak muncul dalam drama.. paling meletup dalam drama 'Sutun' memang garang sungguh watak Kaza dalam drama tu... cuma tadi aku agak frust sebab mengharapkan Kaza menyanyi lagu Memburu Impian macam lagu original.. tapi mungkin faktor usia atau terlalu awal utk dia menyanyi dengan key yang tinggi.. (cewah.. aku dah rasa cam pengkritik Vokal dah.. haha)



lama tak lama laa filem ni.. sampai penyanyinya pun dah berumur beruban..
hehe.. jgn mare ye abg Kaza..



apa pun syabas pada TV9 sebab adakan segmen nostalgia.. memang best laa.. lepas ni buat nostalgia 'Ali Setan' pulak.. panggil balik semua pelakon dia.. mau haru biru set aku rasa nanti...





*sekali sekala mengimbas masa lalu best kan? cuma yang pahit-pahit tu tak yah imbas pun tak pe...
**dan aku rasa tengah hari ni aku nak buat nasi lemak laa..

1 comment:

Hezrin Ahmad said...

aku pun tgk.... kt tunggu Azroy GGR ek