Sunday, February 9, 2014

MIMPI

As salam..


Petang tu semua org berkumpul depan taksa.. masing2 berborak dengan macam2 topik yang ada.. ada yg datang jemput anak.. ada yang saja2 singgah nak tanya khabar kawan2...


Suasana petang tu agak berangin.. dengan cahaya matahari kelihatan seperti dah nak senja.. sedangkan baru lepas azan Asar..


Masing2 masih rancak berbual.. tak ada sapa pun hiraukan keadaan matahari itu... sampai la ketika matahari seakan tenggelam.. kedengaran riuh pekik suara orang.. masing2 terpinga pinga.. tak tahu punca apa yang dah jadi...

Sekelip mata suasana jadi gelap gulita.. segelap gelapnya.. ibarat malam yang tak ada bulan tak ada bintang... suasana sunyi seketika... kemudian terdengar suara orang berteriak.. hari ini hari terakhir matahari muncul... esok matahari akan muncul di sebelah barat!!


Ya Allah!! Hari dah nak kiamat?!! Pintu taubat dah tertutup?!!.. apa dah jadi ni? Masing2 yang rancak berbual tadi menangis.. meraung.. meratap... rasa bersalah.. rasa menyesal.. ada yang merintih menyesali kerana belum sempat solat Asar..


Aku menangis mengenangkan bayi yg masih dlm rahim... belum sempat kenal dunia tapi ini yg terjadi..

Perasaan sangat takut.. takut matahari tak akan muncul lagi...Ya Allah selamatkan hambaMu ini dari api neraka...


Semoga apa yg aku 'alami' jadi petunjuk & hidayah buat ku.. amiinn..


2 comments:

mamawana said...

Assalamualaikum

Petunjuk dan Hidayah milik Allah. Alhamdulillah. Take care Sis.

ejaescobart said...

Tengkiu kak...