Wednesday, October 9, 2013

Dia balik tapi tak ada di rumah

As salam..


Warga dalam rumah masih belum sihat sepenuhnya..


Batuk aku belum nampak tanda tanda nak hilang.. semakin gelap nya hari makin kuat pulak dia nak berbunyi..


Bukan nak cerita tentang penyakit aku yg tak seberapa ni  (bak kata sesetengah orang).. sebab ada yang anggap batuk bukan sakit kronik.. tak bawak maut pun.. tapi kuasa Allah tak ada yg boleh jangka kan?


*********


Petang tadi aku nampak dia balik.. pakai baju hijau tudung hijau..tapi sepatah pun tak bercakap.. aku ikut kemana je dia pergi.. tapi dari gerak laku, aku mengerti dia tak ingin aku ikut jejaknya... aku menangis bila sedar dia semakin jauh.. dan dia tiada di rumah...



Al Fatihah...  :'(

4 comments:

anyss said...

Assalamualaikum,
cer bersedekah dan niatkan pahalanya untuk Dia, insha allah...dia sentiasa tahu kita sangat sayangkan dia

ejaescobart said...

Anyss,


Baru je wakafkan naskah Quran baru2 kat Masjidil Haram yg kawan kita tu buat... mungkin itu yg buatkan Eja teringat2 kat dia...

azieazah said...

Sedihnya baca. Sebab kita pun sama gak, dok batuk lagi.

ejaescobart said...

Ubat dah abih sebotoi.. jenuh cemacam petua guna.. dok berkokok jugak memalam...