Friday, September 27, 2013

Misi in the house

Jumaat

Dari seawal 3 pagi aku dah tak boleh tido.. hero kecik kejutkan aku bgtau dia rasa sakit kepala.. mula tu ingatkan kepala dia terhantuk dinding @ kepala katil.. dah aku picit2 dia sambung tido..

Pukul 4:30 dia kejut sekali lagi bagitau telinga sebelah kiri pula sakit.. siap menangis tak tahan sakit.. ibu mana laa senang hati bila tengok anak dok menangis tahan sakit sambil tersedu.. jenuh pujuk tak mau jugak diam.. sampai laa masuk waktu subuh..

Lepas solat aku call sekolah bagitau amik cuti rehat.. nak bawak hero kecik ke klinik.. sempat minum susu sebotol lepas tu baru la dia tertido.. gamaknya mengantuk sangat sebab dari 3pg dah terjaga..

Aku bawak jumpak doc.. macam biasa doc akan teropong telinga.. menurut kata doc keadaan dlm telinga idak le teruk sampai tertutup lubang @ gegendang.. boleh jadi telinga hero terkena jangkitan.. terus aku teringat hero kecik ni dah seminggu selsema tak baik2 lagi walaupun ubat dah abih dia makan..

Doc cuma cakap boleh jadi jangkitan ni punca dari selsema yg hero hadapi.. balik rumah dengan ubat sebeban.. kendian dia makan pisang goreng sepinggan.. rak sampai sejam dah terbongkang tido.. sampai laa aku taip entry ni dia belum banyun2...

Jadinye misi of the day pun nak amik kesempatan melelapkan mata jugak.. mengantk weyyy...

4 comments:

azieazah said...

Kalu anak kecik sakit, dengan kita kita sekali ikut terasa letih dan layu.

ejaescobart said...

Betoi tu kak azie.. ni pun dok rasa sakit2 badan blum hilang lagi..

nyanyisunyi said...

penah akak sampai pasang nazar nk puasa kalau anak bungsu baik dari demam..sebab tk snaggup tenguk dia demam..dah biasa aktif bila dia skait kita rasa kesian sgt..

ejaescobart said...

kak Ida,

arwah mak penah sampai nazar cenggitu bila tengok cucu dia yang ini demam + asik muntah tiap kali lepas minum susu.. memang kecut jugak laa sebab hero kecik ni lahir tak cukup bulan..