Friday, February 8, 2013

Lontong : CNY punye versi...

Jumaat..
dah malam..


balik dari sekolah tadi.. kaki dah rasa  lain macam.. ikutkan pi mengurut dari Isnin lepas.. asik ada je hal-hal di skolah memang memaksa aku tunda hasrat aku tu...

dek kerana tak tahan sangat.. sebab nak bersila je lutut memang rasa ngilu.. aku call Umi makcik yang jugak kawan Arwah Bonda dulu utk mai ke rumah.. dia sampai tadi dalam kul 4..

sesi mengurut amik masa lebih kurang sejam sengah.. alhamdulillah ada laa sikit kurang nak dibandingkan dengan sebelumnye...aku pun rasa urat dah tegang sebab banyak berdiri + ke sana ke mari.. ye laa 'rumah' besor.. 'tiang' kecik je... huhu

dah abis sesi urutan.. dan-dan tu laa perut rasa lapo.. nasik memang tak masak konon ahli dlm rumah ni diet tak mo makan nasik (encik Somi le tu)..tapi time aku kat dapor tadi nampak ada 2 ketul nasik impit yg dah siap rebus...rupanya encik Somi berhajat nak makan lontong...

mula nak siang bawang aku tengok jam.. dah kul 6.. cam tak sempat je aku rasa... (tak sempat sebab encik Somi nak pegi keja kul 7:30).. jenuh jugak laa tadi.. cam masuk cabaran pantas Masterchef..

by 7:15 dah siap..

tadaa...

 lontong raya cina.. agak pedas sebab cabai kering yg aku guna mungkin yang jenis paling pedas..




hero kecik pun sibuk nak enterprem memalam...



4 comments:

~Emaa Hasnah (^_^)~ said...

lama dah xmkan lontong..salam kenal n follow =)

azieazah said...

Kak Azie rasa, kalu baru kul 6, setakat nak masak Kuah Lodeh, utk 3 mulut plak tu.... setengah jam bleh siap cheq oiii.

Cewahhh!

ejaescobart said...

Emaa

tima kasih sudi singgah... :)

ejaescobart said...

kak Azie,

yg jadi gelabah-labah tu sebab tukang masak turun ke dapor seminggu 2-3 kali ja.. mujur tak lupa cara pegang pisau.. hahaha