Wednesday, November 21, 2012

klinik oh klinik...

Rabu petang..

dalam dok verangan sorang-sorang tetiba teringat insiden 2 minggu lepas kot.. (tu dia punya lama aku peram cerita... haha)

masa tu..
hero kecik batuk + selsema.. ubat yg aku beli di farmasi sebelum tu dah pun habis.. memang nak aku kllinik utk antibiotik nampaknya...

masa sampai klinik aku tgk org dah ramai... dalam hati "jenuh laa nak menunggu turn nih.." tunggu giliran hampir setengah jam baru di panggil masuk..

masa dok tunggu tu sempat laa tgk gelagat org keluar masuk klinik tu.. dalam masa sama ada laa 3 orang dewasa dan 4 org kanak-kanak masuk ke klinik.. aku terpikir jugak.. mak aihh.. satu famili sakit ni.. jenuh laa doktor nak cek.. kalau masuk serentak ok laa buatnya masuk sorang2.. yang menunggu giliran di belakang depa ni jenuh melangut laa... mujur laa aku ni datang awal sikit dari famili ni...

tapi jangkaan aku memang meleset.. rupanya famili itu mai lagi awai dari aku.. mungkin lepas mendaftar keluar sekejap sebab ruang menunggu pun tak la luas sangat..

nama di panggil.. yang masuk ke bilik doktor tu bukan semua famili tadi... tapi si kecik atas dokongan si ibu yang di bawa masuk... yang lain2 aku tengok masih lagi duduk rileks sambil layan tv kecik.. (nampak macam tak sakit pun ada jugak...)

tak sampai 15 minit keluar la si ibu, ayah & si kecik tadi dari bilik doktor.. tak lama lepas tu amik ubat terus keluar kesemua sekali ahli famili dari klinik.. terus klinik jadi senyap sunyi.. (boleh bayang tak??)

yg aku heran tu.. datang klinik sebab sakit sorang je.. yg mengiring tu sampai 3-4-5 orang.. mengalahkan orang pegi Mekah.. hahaha..





bukan klinik sebenar...  :D




*moralnya.. kalau nak bawak ramai2, pi laa kedai buku ke, kedai mesra ke.... idak le yg memang sakit bertambah sakit bila tgk org ramai sangat.. tak gitu?


13 comments:

Daddy Ziyyad said...

hahahaha..memang selalu jadi macam tu..yg sakitnya sorang aja, yg masuknya sampai 4-5 orang..kadangkala, naik rimas saya...nak ditegur jgn bawak masuk ramai2 dlm bilik consultation, kang kecik hati pulak

Acik Erna said...

assalam eja..kalau ditempat acik ni..siap2 tulis dipintu..seorang pesakit dan seorang pengiring saja dibenarkan masuk..kot masuk reramai tu...sah2 tak boleh baca he he..
kalau klinik kesihatan..doktor dah cakap awal2..2 orang je..

ejaescobart said...

Daddy Ziyyad,

tu laa jadi serba salah la pulak nak tegor kan? agaknya masa sekolah dulu tak dak subjek sivik kot... :D


Acik Erna,

klinik kesihatan boleh laa kot cakap cenggitu.. ni klinik yg berbayar.. maunye dia kempen boikot.. jenuh laa doktor tak dak patient plak kan..?

Hezrin Ahmad said...

alaaa...aku mmg angkut sume anak2 aku...pas jumpa doktor ktorg terus pegi makan....hehe

Kakcik Nur said...

Kakacik pernah ke HUKM bawa bapa yang sakit. Sekali ada satu kaum tu kakcik tengok adamdalam 15 orang kot.. Dari atuk nenek sampai cucu cicit dibawa. Yang sakitnya sorang je... Riuh rendahnya bukan main! ;-)

ejaescobart said...

Hezrin,

biasanya lagu tu laa.. aku pun lepas amik ubat pi makan.. sebab nak umpan mkn ubat tu bukan senang nak bagi... :)

ejaescobart said...

Kakcik,

yang riuh rendah tu kalau budak2 boleh laa maap lagi.. tapi kalau yg tua pun sama naik cam budak2.. tu yg payah nak cakap tu...

nyanyisunyi said...

Tambah sakit org yg sakit dek sikap diaorg..baik juga tak berkelah sekali dln.klinik tu.

ejaescobart said...

nyanyisunyi,

kalau laa yg dok tunggu giliran tu tengah migrain.. boleh 'pecah' kepala oo...

akuzle ayu said...

Hari pesta d klenet...

ejaescobart said...

Ayu,

pesta ek? boleh kalah pesta sg nibong tak agak2? hahaha..

azieazah said...

Ehhh gambar Klinik Kita tu macam kat depan umah Kak Azie jer? Klinik Kita ni memang ada banyak cawangan (milik Dr Haji Yusof), dan yang pertama adalah di Pandan Jaya. Menang itulah klinik pertama di taman kami pun. 25 tahun lalu. Skang ni dah berapa ntah cawangan dia.

Ehhh ni citer sejarah kelinik plak...?

ejaescobart said...

mujur laa Eja tak buat contest teka lokasi klinik... kalau tidak kak Azie laa pemenang tanpa pencabar.. hahahaha...