Tuesday, May 26, 2009

Tergempar...

salam.... lama aku x post nih.. ada brita tergempar pasai tu laa aku x dapat nak post.. apa x tergempar nye.. 8/5 lepas dalam kul 4 pagi.. aku rasa cam nak ke toilet.. dah setel bisnes... ingat nak sambung lena balik laa...alih2 aku rasa cam ada samting plak kluaq lagi.. aku dah mula cuak.. aku cuba bertahan sengah jam dlm bilik ayaq.. tapi x benti2 jugak.. last aku kluaq p gerak mak aku.. tapi mak aku pun x leh nak bagi jawapan... coz selama mak aku bersalin kami 5 beradik.. mak aku x penah ada experience cam aku nih.. adeh... cemana nak wat nih... mak aku x mo bagi aku trus gelabah.. dia suh aku p lena balik.. (baguih mak aku nih... :D)

6.30 pagi.. aku bangun cam besa... siap2 konon nak ke klinik coz kena cek darah.. tetiba je rasa lain mcm perut aku.. contraction kerap2 dan makin kuat aku rasa.. tapi gagah kan diri aku p jugak laa klinik dgn en suami.. sampai klinik.. dah siap cek darah... misi tu habaq kat aku dia nampak perut aku cam dah 'turun' sket.. pastu aku cita laa apa yg jadi kat aku subuh tadi... dan-dan dia suh aku p spital.. adeh.. lagi laa aku gelabah nih.. dlm ati.. "x kan aku dah nak bersalin kot.."

9pg... masuh wad bersalin.. doc mai scan.. dia pun ckp baby aku baghu 30 minggu.. tapi bila dia mai cek.. dia kata dah bukak 2cm.. "aa??? aku dah nak deliver ka nih?? adehh.... " doc tulih2 kat lam file aku.. pastu siap call ambulans suh antaq aku p spital tepen...

12 tgh ari.. sampai spital tepen trus masuk labor room.. nih laa 1st time aku sampai spital as a patient.. gerun jaa masuk labor room nih... suma kalut mai kerumun aku.. sampai naik penin pala... macam2 depa buh kat aku.. belit sana.. belit sini.. cucuk situ.. iskk.. rimass nyaaa......

dah lebih dari 24 jam aku kat labor room.. x bersalin jugak... doc antaq aku ke wad HDU... dok 2 mlm.. pastu contraction kuat balik.. doc cek bukak baru 5cm.. tapi x bawak aku ke labor room pun.. adehh.. sakit nye.. depa dok inject aku dgn ubat tahan sakit ja... rasa2 punggung aku dah lebam asik kena cucuk jaa..

masuk ari ke5 aku kat HDU.. ptg tu en suami & mak ngan x-PK HEM skolah aku mai...siap bawak kan aku mcm2.. tapi x leh nak makan jugak.. mana x nye.. contraction every 5 minutes.. suma strong contraction.. misi wat dek je.. "nih yg tension nih..." dah x tahan sgt aku bangun nak ke toilet.. konon rasa cam nak terkucil... tapi apa pun tarak.. sakit makin kuat ada laa.. dlm ati.. "isk... dah x lama dah nih..." kluaq toilet nak baring kat katey laa konon nye.. blum sampai katey aku dah rasa x leh nak menapak dah.. sakit balik.. dorg angkat aku naik ateh katey.. misi mai cek ckp dah bukak 7cm.. kelam kabut depa sorong aku masuk labor room..

730mlm.. kat labor room.. dengan lelehan ayaq mata.. (pasai x tahan sakit..wat malu jaa kalau ada org len tengok time tu..) dok tunggu jaa apa yg nak berlaku pasni.. dah siap2 suma bahan2 nye... doc + mid-wife suh aku push bila aku dah ready.. aku pun apa lagi.. rasa jaa sakit trus aku push.. 5 kali push baghu laa kluaq anak bujang aku.. time tu sempat aku jeling jam dinding kat labor room tu.. dalam 810mlm.. alhamdulillah aku pun dah selamat jadi ibu.. tapi rasa cam x caya tu masih ada lagi aku rasa..

nih laa org nye yang nak kluaq awai 2 bulan... masa nih baghu 4 ari.. curi2 amik gambaq... doc x nampak.. masa nih masih kat dlm wad SCN..

Permata hati ayah & bonda.... Ammar Baihaqi

5 comments:

kirana nakia said...

salam eja
Aku doakan semoga Ammar Baihaqi jadi anak yang oleh..Amin..Tahniah ja...welcome to the club..

Hezrin Ahmad said...

congrats ye... best kan jadi mak... bila nak tambah lagi...ekkeke

ejaescobart said...

kia.. mudah-mudahan doa hang di makbulkan ALLAH.. aminnnn....

hezrin.. best mmg best.. tapi jgn laa tanya bila nak tambah lagi.. nih pun dok bertakteh..mcm baghu masuk tadika ni.. hehehe.. :D

AngahLina Jolie said...

TAHNIAHHHHHHHHHHHHH!!!! Mmg best.. Perasaan yg tak dpt di gambarkan dgn perkataan..saat2 nak kuarkan si kecik tu saat yg paling gumbira akak rasa.. Masa push tu, baby kuar.. terasa ringan pala hotak.. Tu lah yg org ckp, dosa2 kecik pun terhapus sekali..
Semoga kehadiran si kecik tu bisa menggumbirakan Eja n family..

ejaescobart said...

angah... tengkiu.. memang pun.. bila si ammar kuar je.. trus rasa lega perut nih... pergh.. x dapat nak digambarkan dengan kata2.. chewah.. :)