Thursday, August 18, 2011

moga Allah permudahkan segalanya....

semalam cuti Nuzul Quran..

plan awal nak la cari barang serba sikit dengan Bonda.. alih2 kena ubah sikit plan awal..

aku ke Hospital Taiping melawat rakan setugas di sekolah lama yang dimasukkan ke wad bersalin sebab komplikasi Placenta Previa type 3.. rupanya dia dah sebulan menetap di situ.. aku je yang baru tau..

dari rumah terus ke sana.. sampai pun betul-betul waktu melawat.. alhamdulillah.. Allah permudahkan... sampai je aku tengok dia baring.. kesian aku tengok.. ye laa dia menunggu utk mengandung anak kedua ni pun dah lebih dari 3 tahun.. anak yang sulung pun dah 5 tahun umurnya...

kawan aku ni pulak jenis orang yang cepat risau... ditambah lagi kawan2 yang ada pengalaman dok bercerita dengan dia...

aku hanya mampu nasihat agar dia tenang, tak banyak fikir perkara yang negatif.. apa pun semua ni ketentuan Allah.. banyakkan berdoa.. mudah-mudahan doa di bulan mulia ni dimakbulkan Allah...


*aminnn ya rabbal 'alamin...



No comments: