Saturday, August 20, 2011

cerita semalam, hari ni & esok...

Sabtu
20 Ogos 2011


sekejap je dah 20hb kan? rasa macam baru semalam je mula puasa... eh! jgn pikir semalam aku baru puasa tau.. tak baik buruk sangka.. aku masih berpuasa insyaALLAH hari ni masuk hari ke
manu semalam dari moreh Masjid Tebuk Haji Musa... mak & cousin aku punya giliran.. jadi dalam kul 5 tu aku dah siap angkut periuk nak pegi amik lauk.. nak berbuka di situ rasanya macam tak proper je.. ye laa.. tak pernah buat dek orang perempuan di kampung tu bukak puasa di masjid..

menu semalam.. macam lauk kenduri kawen.. fuh! memang terbaikk.. dah lama tak makan kenduri lagipun... ada ayam masak merah, gulai daging, daging masak hitam & jelatah... cuma frust sikit pasal tak ada air asam yang memang terkenal seantero Parit Buntar tu... tak apa la.. daku redha je laa.. tak de rezeki namanya tu...


hari ni...


rasanya menu PaRam je la.. dah mungkin akan berbuka dalam kereta saja.. memandangkan lepas solat Asar nanti kami anak beranak nak gerak balik Perlis sekejap... menjengok Tok yang tak berapa sihat kebelakangan ni..

balik pun bukan lama.. hari Ahad awal pagi tu plan nya nak gerak balik rumah dah.. sebab en suami masuk kerja malam... disamping nak melangsaikan kerja2 menabur duit di shopping complex yang belum selesai...

dan pagi ni aku nak ke kedai tayar.. dah lama rasanya tak membuat penjajaran bak kata Inggeris nye balancing..



*ok la takat tu dulu.. kemdian pulak aku update cerita...






No comments: