Thursday, August 25, 2011

Dia makin jauh.. Kita makin dekat.. Al Fatihah...

Entry yang agak lewat... Cadang nak post siang tadi.. disebabkan tugas-tugas lain yang perlu didahulukan... ditambah pula line internet down..mungkin sebab hujan sepanjang hari.. makin bertambah lah kerja-kerja aku yang melibatkan penggunaan internet..sabar je laa.. Segala ujian ada hikmah disebaliknya...

Bukan itu yang aku nak kisahkan di sini... aku hanya nak berkongsi perasaan bersama sesiapa yang sudi membaca entry aku kali ini..

Betapa rindunya aku kepadanya.. Sedangkan semasa hayat aku bukanlah anak yang rapat dengannya.. begitu jugak dengan abang-abang dan kakak aku... kami lebih rapat dengan Bonda.. mungkin juga sifat garang buatkan kami tak berani nak dekat dengannya...

Benarlah kata orang.. Kita akan lebih rindukan atau kenangkan seseorang itu bila dia tiada di depan mata.. apatah lagi bila sudah pergi buat selamanya...

Terasa bagai semalam dia pergi mengadap Ilahi.. sedangkan hakikat sudah genap 5 tahun pemergiannya...

Ya, Abah pergi 25 Ramadhan lima tahun yang sudah.. Ketika orang lain sedang rancak membuat persiapan.. kami sekeluarga hiba menyambut raya tahun itu..

Saat aku menaip entry ini airmata memang tak dapat aku tahan lagi.. sesungguhnya Allah lebih sayangkan Abah.. Abah pergi meninggalkan kenangan yang manis-manis belaka buat Bonda dan kami adik beradik.. hinggakan terkadang perkara yang pahit langsung tak terasa...

Kami tau Abah makin jauh tinggalkan kami di sini.. tapi Abah tak pernah jauh dari hati kami..





* Al Fatihah buat allahyarham Abdul Rahman bin Aisyah..



No comments: