Wednesday, October 13, 2010

yeke bertindak mengikut akal??

tadi tengok berita.. pada org lain mungkin dah suam brita ni.. aku terkejut jugak pasainya aku tak tahu menahu tentang kes penyokong bola meninggal lepas menonton game bola sepak antara Kelantan - Selangor di Stadium Shah Alam..

masa tengok rakaman dalam berita tu.. satu je terdetik di hati aku.. apsal laa bleh bergaduh sesama sendiri hanya disebabkan bola nan sebijik tu.. sampai rosak binasa kemudahan yang ada.. (aku nampak seat penonton dicabut & dilempar ke atas lawan)..

pada aku laa kan.. kalau senario macam ni masih lagi berlaku.. hentikan laa buat perlawanan bola sepak di stadium yang besar2.. buat je kat stadium pebandaran je.. tak ramai penonton yang bleh masuk..(maksud aku..penonton spesis mcm yg terlibat dalam kejadian semalam) tak melibatkan kerugian yang banyak... ni tak pasal2 nak repair balik tu melibatkan kos yg soheh nya bukan laa calang2 rega..

tu laa org selalu kata perempuan selalu bertindak mengikut emosi.. lelaki bertindak mengikut akal.. tapi kalau macam ni punya tindakan yang dorang buat.. agak2 cukup akal tak???


p/s: Al-Fatihah buat allahyarham mangsa...

No comments: