Friday, October 8, 2010

kalau berani...

tengok tak game show kalau berani 1vs 0 kat astro warna? masa tengah taip entry ni aku tgk laa rancangan ni.. pening kepala aku dok dengaq suara Didie Alias menjerit.. (tak laa tgk sangat.. lebih kepada mendengaq..)

aku tengok cam mengarut je laa game yg peserta main tu.. terpikir jugak tah sapa laa punya idea nak wat gameshow cam ni..timbul persoalan di pala aku yang sedia pening ni tiap kali tgk peserta amik bahagian..

game no 1 :nama game aku tak ingat... 2 peserta tutup mata, kemdian angkat ahli kumpulan lagi sorang pastu lepaskan atas belon.. bagi belon pecah.. - apa laa motif hempuk member yg lagi satu atas belon tu? tak ke ada impak pada tulang belakang kalau salah landing atas belon tu?

game no 2 : limbo rock candle light tak silap aku.. peserta kena lalu bawah palang (ala2 limbo rock) kemdian tiup lilin .. jarak lilin dengan peserta aku rasa dalam 1 meter jugak la....

game no 3 : makan suap.. bahulu di bubuh dalam lastik.. (aku panggey lasti je..) 1 peserta tarik lastik yg lagi 2 tunggu dan sambut dengan mulut.. - tak ke membahaya kan kalau tertelan bahulu tu? buatnye tercekik.. cemana? ada insurans nak cover ke? iskk...

game no 4 : ala2 musical chair (nama betoi aku tak ingat).. mula2 ok laa dok menari sambil pusing kerusi dengan iringan lagu.. tapi bila mai time nak berebut kerusi tu yang tak berapa senonoh aku tengok.. (pada aku laa orang lain aku tak tau..) tolak menolak satu hal.. ayat2 yang keluaq pun tak senonoh jugak.. dan aku tau rancangan ni pun yg suka tengok budak2.. pasalnya anak buah aku yg darjah 4 & 5 memang suka sangat tgk..

game seterusnya.. aku dah tak tengok... tapi tak silap aku ada game yg peserta dia kena makan mashmallow yg digantung dengan tali.. (makan dengan tangan kena ikat) pastu tiup tepung dalam piring nak amik gula-gula.. iskk mata aku sakit jaa tengok dorang nak makan mashmallow tu.. lain kali buat laa makan menda yang mudah sket.. kan?

pada aku keseluruhan game dia tak dak satu pun yg bleh bagi ilmu kat penonton.. maksud aku tak semestinya bagi ilmu secara direct.. indirectly pun bleh buat paa.. kan??



peserta : nurul, erra fazira, scha alyahya

2 comments:

azieazah said...

Masa tengok promo dgn pakaian ntah apa-apa, nmemang tak masuk senarai kami lah...

Langsung tak da selera nak tengok game show maam nih.

Merapu...!

ejaescobart said...

tak dak selera?? huhu.. cam nak makan malam pulak ye... hehehe