Monday, October 4, 2010

percubaan pertama menjadi... yahoo!!!

salam.. wah sedaq tak sedaq.. dah tengah hari.. tunggu loceng je bunyi.. dah bleh balik yahooo... sejak dua menjak ni memang aku dah tak dak hati nak stayback lelama kat skolah ni.. nak balik awai je.. huhuhu..

dengaq2 cita dalam minggu nih pengarah JPN nak turun mai pantau sekolah2.. tak tau laa skolah mana yang jadi intan terpilih tu.. huhuhu.. isau pun ada jugak ni.. ada lagi 1 fail yang belum siap lagi ni.. aduiyaii... tak pa.. tak pa.. dengan pengalaman masa belajaq dulu akan aku aplikasikan.. iaitu wat keja last minit.. bak kata lecturer aku.. "alah.. kalau saya bagi assignment awai pun bukannya u all nak buat awai.. baik bagi lambat2.. sama je output dia.. " hahahaha.. rindunya zaman2 belajaq ni.. isk jauhnya melalut.. apa kaitannya?? sukat ati aku laa... janji ada entry ye tak?? huhu

ok .. aku nak cita sikit semalam nya trial.. biasa laa trial masak memasak laa apa lagi.. semalam pagi aku p market dengan en suami.. dok melilau sambil pikiaq nak beli ikan apa.. tetiba nampak laa siput sedut aka siput belitong.. bukan siput oik oik ye...

balik je trus aku mula acara membasuh, menyiang siput tu.. mula tu pening jugak laa cemana laa aku nak potong kelonsong dia tu.. dengan menggunakan hikmat ingatan memory 2 gig.. maka aku dok bayang2 laa rupa siput yg aku dok makan dulu.. dengan imaginasi tu laa maka aku berjaya jugak siang siput tu sampai habis...

masalah kedua nak masukkan rempah.. aku tak tau sukatan.. main belasah je.. dah siap rebus ubi keledek pastu aku masukkan rempah yg dah aku campur dengan bawang putih (ditumbuk bersama jintan manis).. bila ubi dah empuk.. aku masukkan santan.. (santan kotak je...) dengan garam sket.. agak2 nak menggelegak aku masukkan siput2 yg dah merayap kat besen stainless steel aku tu.. biaq lebih kuang 10 minit.. dah siap... tadaaaa.... siap sudah gulai siput sedut... huhuhu... rasa? emm sedap laa pada aku utk 1st trial... tapi masih x leh nak lawan gulai mak aku le...

oleh kerana ake begitu teruja memasak dan makan.. makanya aku terlupa nak snap lauk siput tu.. x pa laa aku tempek je laa pic yg aku hambek dari ankel gugel...

mintak izin tempek pic dari blog cik Mat.. yang pasti gulai aku x dak daun2 tu... huhu

No comments: