Tuesday, October 19, 2010

haji..

salam.. selamat pagi semua.. cewah.. cam ceria je bunyik nye kan?? ceria dalam hati je.. pasai suara aku masih malu2 nak keluaq sepenuhnya... kepada producer kartun animasi.. kalau2 nak pakai suara itik jgn la malu2 kamben contact aku ye.. hahahhaa.. berangan tak sudah!!

musim haji tahun ni dah pun mula.. pernerbangan pertama pun dah berlepas minggu lepas... kepada semua jemaah haji aku ucapkan selamat pergi mengerjakan rukun yang kelima ni dengan penuh khusyuk.. fokus pada ibadah di sana saja.. moga2 dikurniakan haji yang mabrur.. aminn...

bila sebut je pasai haji.. teringat masa aku study kat UiTM Shah Alam dulu.. masa tu aku baru je masuk.. part one laa tu... dalam dok kalut2 minggu orientasi.. aku dapat tau nama aku tersenarai dalam jemaah yang bleh ke tanah suci tahun tu.. seronok tu memang laa seronok.. dok terbayang2 kaabah.. masjidil haram.. masjid nabawi.. indah sungguh rasanya..

tapi yang tak seronoknya.. pada masa tu aku tak boleh nak amik cuti @ extend 1 semester memandangkan aku baru je masuk semester 1.. dengan berat hati aku tolak laa tawaran haji tu.. jadinya tahun tu mak & cousin aku je yang pegi ke tanah suci.. sedih sungguh.. kejadian ni pun dah 10 tahun berlalu.. mungkin belum rezeki aku lagi nak ke sana.. aku percaya Allah ada sebab jadikan macam tu yang aku sendiri tak tau kenapa.. semoga hajat aku Allah makbulkan satu hari nanti.. aminn...

2 comments:

kirana nakia said...

Salam Ja
Bestnya..tapi memang bukan rezeki hang masa tu..kalau tak mak aji dah la hang la nie..:P

ejaescobart said...

mak aji laa aku.. mungkin aku jadi bukan aku yg sekarang ni.. :P