Sunday, May 16, 2010

selamat segala hari..

salam, lama rasanya aku x update.. macam2 dugaan menimpa aku 2-3 hari ni..

1st, aku nak ucap hepi besday to my permata hati.. ammar baihaqi.. dah setahun pun.. macam x caya je.. tapi tarikh 12hb tu laa jugak dugaan aku bermula.. start kul 6 sengah badan ammar dah panas.. aku ingat demam biasa nak bulih-bulih kata org tua2.. aku bagi ubat demam.. dia lena balik.. tapi pastu aku tgk hingus dah start meleleh.. x leh jadi ni.. belum pernah lagi ammar demam or selsema sejak lahir sampai laa besday dia ni.. aku dah mula x sedap ati..

kul 9 bawak p klinik... doc bagi ubat selsema dengan ubat titik dalam idung je.. ok.. balik umah bagi ubat.. demam cam ok sket.. tgh hari dah stat panas balik badan dia.. x leh jadi aku bawak dia gi jumpa pakar kanak2.. doc check cakap demam biasa.. pastu idung ammar tersumbat hingus tu je.. lepas spray seawater dalam idung, amik ubat gedebuk gedebak balik umah..

malam, dalam kul 1130 start nangis cam tension.. mau x tension.. idung dah tersumbat.. pastu bernapas ikut mulut.. tapi jari nak isap jugak.. tu yg bebai tu (bebai=mengamuk) menangis x henti2.. last2 sampai langsung x kluaq sora.

pagi, dalam kul 9 aku p balik jumpak pakar kanak2 tu.. dia pun terkejut tgk ammar dah x kluaq sora pastu bernapas pun bunyik cam budak asma... doc suggest ammar sedut gas.. selang 4 jam sekali.. jenuh jugak laa aku tgk dia meronta2 masa nurse bagi gas kat dia tu.. last sedut gas mlm tu.. nampak laa cam ada perubahan sket.. dah stat x dok diam.. mulut pun dah stat bising balik.. tapi napas masih ada bunyik lagi.. risaunya risaunya...

jumaat, dalam time2 org nak p semayang jumaat sekali lagi aku bawak ammar p sedut gas.. kali ni dah x meronta2.. doc check.. cakap dah kurang bunyi.. n suggest aku bawak lagi ammar p sedut utk 2 dos lagi..

dalam masa 2-3 hari tu memang aku x pikir lain laa.. aku dok terbayang H1N1 je la.. serabut sungguh aku rasa time tu.. alhamdulillah hari ni ammar dah kembali cam biasa.. cuma batuk belum ilang sepenuhnya... kahak banyak aku rasa... ada apa2 petua x nak bagi dia muntahkan kahak dia tu???

ok sebelum aku terlupa...buat kengkawan yang seangkatan, guru2 yang pernah ngajaq aku... dan utk aku sendiri.. selamat hari guru.. tahun lepas aku sambut hari guru atas katil kat wad bersalin je...

kawan-kawan, doa2kan laa ammar cepat sembuh.. smoga dia kembali mengganas macam biasa..


ok laa dah lewat ni.. aku dah sambung tidoq nak qada' tidoq yang tak cukup 2-3 ari lepas..

daaa...

No comments: