Saturday, May 29, 2010

Pemergian 37 tahun..

salam.. mulanya aku dok heran kenapa laa suma channel aku bukak mesti ada filem P Ramlee.. lepas Prima kat TV2.. dari Ahmad Albab, Bujang Lapok, Pendekar Bujang Lapok, Madu Tiga... petang tadi Keluarga 69 plak.. ermm. sungguh pun dah berpuluh, beratus, mungkin dah beribu kali dimainkan di stesen tv.. memang x jemu la nak tgk cita dia.. kadang tu bleh gelak cam 1st time tgk..
tu laa kelebihan cita dulu2.. ada keikhlasan dalam setiap ceritanya.. tak macam filem sekarang ni.. (read:tak semua ye...)

hari ni genap 37 tahun pemergian Allahyarham P Ramlee.. aku pun belum cecah angka tu.. makna aku mula kenal cerita P Ramlee setelah hampir 10 tahun beliau meninggal...

saja je entry kali ni lain sket.. teringat filem2 beliau yang penuh dengan sindiran, mesej yang kadang2 memang terkena batang hidung sendri.. aku paling suka filem komedi beliau.. paling aku suka filem 3 Abdul...yang cita sedih2 macam Penarik Beca, Ibu Mertuaku dan beberapa lagi aku x berapa sangat...



semua org dalam rumah ini tak makan.. ambik bau saja.. lazat?? - ini undang2 yang bagus.. dinamakan ekonomi.... erkk!!




Kassim Selamat sebelum cucuk mata dengan garfu...



ok laa x mo cita banyak.. AL Fatihah utk Allahyarham P Ramlee.. semoga rohnya dicucuri rahmat..


Al- Fatihah....

No comments: