Wednesday, November 24, 2010

saman trafik..

tadi cek saman thru MyEG... ada saman lagi!!! satu saman baru.. speeding kat area Sg Bogak.. RM300.00.. No discount!! huhuhu..

dan aku masih ada lagi 95 hari sebelum diblacklist kan..

huh! dasat skrg ni kan? saman trafik pun bleh kena blacklist.. bukan takat utang kredit kad je..

teringat hari Isnin lepas masa balik dari sekolah (aku pi mengemas meja & barang2 aku..) kat area Sg Bogak ni speed dia 60km/j.. so en suami pun slow je laa kat area tu.. sambil2 mata kami ni dok meng'ushar' di kiri kanan jalan kot2 ada polis trafik dok teropong kereta..

sah! memang ada.. orang nye duk dalam semak (kebun kelapa sawit actually).. siap dok aim kereta yg lebih hadlaju.. polis tu sorang je.. kereta peronda pun tak dak kat situ.. biasa kan kita tengok kalau polis trafik dok buat speed trap ada kereta polis kan? haa.. kali ni trick baru kereta polis memang tak dak.. dan yg lebih trick nye.. polis tu bleh duduk dengan ber'selimut'kan tuala yg agak lusuh.. sekali pandang memang cam org keja kebun kelapa sawit dok melepak..

hari tu jugak aku tengok banyak kereta, van, lori, treler yg speed lebih dari 60km/j..

dan sampai ke hari ni aku masih wonder.. motor yg speed lebih kena saman ke tak??


salah satu trick polis trafik.. (pic google)

No comments: