Saturday, November 14, 2009

tolong kasihani aku... aku bukan ceti..

salam.. sure korang tertanya2 kan kenapa laa title aku kali ni cam gini.. sebenarnya..

aku dah penat, dah letih, dah tak sanggup lagi nak pikul tanggungjawab jaga hal ehwal duit-muit mak bapak budak2 skolah aku ni..(ada ka perkataan duit-muit ni..?aku pun tak tau.. :P) a.k.a bendahari PIBG...

sungguh2 aku dah tak sanggup nak pikul lagi 1 penggal... cukup2 laa aku sabaq tahan telinga dengan kata2 kat belakang aku... ada yang kata aku kawai duit laa.. menyusahkan orang laa.. depa ni pun 1 dah tau aku menyusahkan sapa suruh lantik aku??? ada aku mintak buat keja ni?? aku pun tak hadap laa nak buat kerja ni.. menyusahkan hidup aku lagi ada laa... aku nak kemana2 pun x senang.. mana tak nye dok tingat duit (petty cash) aku simpan dalam laci umah aku ni... (aisey.. mintak2 laa perompak tak baca post aku ni.. kalau tak nahas laa aku.. uhuhuu)

aku dah utarakan pada GB aku semlm.. aku dah ckp aku tak nak jawatan ni lagi.. aku nak letak jawatan.. aku nak dia lantik org lain...

yang buat aku rasa sedih tu.. time aku betoi2 harap dia paham apa yg aku nak.. dia boleh pulak pandang lewa jaa.. jawab pun main2.. aku tau laa aku nih jenih org yg suka melawa.. no.. no.. bukan tu maksud aku.. maksud aku org yang suka melawak.. tapi bila mai bab yang agak serius tolong laa bagi kerjasama...


tolong laa kasihani aku.. aku bukan ceti yang nak p tuntut setiap duit (yuran) yang tak diserahkan pada aku... aku pun bukan along.. (sebab aku bongsu..) bagi laa peluang org lain pulak merasa... bagi laa dorg merasa pulak cemana kena tengking depan budak2.. kena serang dalam tipon.. baru laa ada thrill... kata nak jadi cikgu cemerlang... kan? kan? kan? aku dah x yah jadi cikgu cemerlang.. sebab aku cikgu temberang... (tak..tak.. bukan.. aku tipu saja..)

ok.. serius..

aku sungguh2 ni.. cemana lagi aku nak buat bagi GB aku ni tau yang aku bersungguh2, serius, bukan buat lawak senario yang aku tak nak buat kerja ni.. perlu ka aku tipon dia? ke sms dia?(nak mam*** bini dia ni cemburu wooo) atau aku emel je kat dia..??

tolong... tolong.. aku tak nak jadi sebahagian dari rakyat Malaysia yang mengidap hypertensi.. sebab aku akan jadi bertambah2 tension time nak settle kan kerja2 akaun ni.. aku tak minat akaun.. pasai tu aku amik engineering dulu.. understand?! (ok tak kalau aku cakap mcm ni kat GB aku??) hehehe.. mcm laa aku berani... :P

1 comment:

azieazah said...

Buat surat rasmi jer...

Sebab dalam surat rasmi mana leh masuk ayat lawak kan?

Dia mesti faham punya lahhh... Kalu dia tak faham gak, kau fotostat banyak dan hantar kat dia hari-hari...

kalu tak jalan jugak, kau letak jer petty-cash tu atas meja dia.. heehehe