Monday, November 30, 2009

kuey teow lembab..

salam... mesti korang ingat kali ni aku nak cita pasai kuey teow goreng basah... bukan.. bukan... ada cita di sebaliknya...


semalam aku ke seberang jaya, seberang perai.. dari rumah pun dah dekat kul 3.3o ptg.. sampai juru autocity.. singgah megdi jap.. belasah prosperity beger & ciken megdilax.. dah kenyang + kembung minum ayaq banyak.. baru aku gerak ke sunway carnival mall (SCM)... tgk flow arah selatan dah jem gila.. keta suma terenjut-renjut.. pergh.... masak laa dorang nak sampai destinasi..

sampai SCM pun dah 5 lebih.. cari surau dulu laa.. jenuh pusing.. baru jumpak.., tu pun dah kul 6.. abih merayau dalam tu.. settle maghrib.. trus chalo dari situ..

memula ingat nak mkn dlm SCM tu je.. tapi memandangkan aku dah sakit tumit,lutut dan sewaktu dengan nya... aku cakap kat en suami.. mkn kat luaq je laa.. timbui idea nak try char kuey teow key's dah alang2 sampai seberang jaya ni.. ari tu aku tgk rancangan Warung Kita kat Astro Prima.. cam best jaa.. tu yang nak try tu..

gambaq hiasan je ni...


sampai jaa.. kami pun amik tempat yang agak2 budak waiter tu bleh nampak... tunggu2 tak mai2 amik order lagi.. dah keloi.. (panggey) tak mai pun.. jenuh gamit.. buat2 tak nampak plak.. dia lalu kat meja aku.,. aku panggey dia kata nanti sat..(tak pa.. sabaq lagi..) pastu en suami p kat kaunter org bancuh ayaq.. pun depa wat2 tak nampak.. en suami dah hangin...

org makin ramai..(kira meja keliling meja aku tu dah ada laa 4-5 org duduk).. baru laa terhegeh2 budak tu nak amik order... aku order.. kuey teow 3 pinggan, limau ais dgn nescafe panaih .. masa tu jam kul 8.59mlm..sambey2 tunggu nak ilangkan boring.. dok melayan ammar.. bagi susu laa snap gambaq dia laa.. tgk budak2 muda tang meja depan aku dok layan sicha (betoi ka aku spell ni?) laa.. ayaq aku pesan x sampai2 lagi.. dalam pada tu ada satu famili dok tak jauh dari meja kami.. dah angkat kaki.. blah.. aku tgk ayaq depa minum pun x abih..dalam ati.. dah lama sangat tunggu laa tu..

jam dah 9.35mlm.. satu hapa pun x sampai kat meja kami.. (takpa.. sabaq lagi..)

tiba2.. mai mangkuk tingkat yang kata nanti sat tu nak amik order kami.. aaa?? WT* baru nak amik order?? pastu dia baru sedaq kot dia silap org.. dia p amik oder kat meja lain...

pastu mai pulak lagi satu mangkuk (budak yang amik order aku tu) tanya nak makan apa?? laaaa... apa punya mangkuk jamban ni?? tadi dia yang beria tulih order aku.. alih2 mai tanya lagi..

aku sound hat kami order tadi mana?hang yang amik order pasai apa tanya balik? dia jawab.. satna lupa..

aku kata.. menega apa lagu ni??amik order pastu lupa??kami tunggu berjam dah ni..(volume aku tu bleh dengaq selang 3-4 meja dari meja aku..)



pastu aku dengan en suami trus blah.. dalam ati.. tobat aku tak mai mkn tang ni dah!!



patut dah masuk TV servis lagi laa ok.. ni servis cam kedai baru bukak 2 hari...




kepada korang aku nak pesan.. kalau sampai seberang jaya tu.. kot2 teringin nak mkn char kuey teow.. p laa cari gerai @ kedai lain selain dari nama kedai "KEY'S CHAR KUEY TEOW"


ni laa gerai nya.. (pic aku google.. semlm aku x dan nak snap.. hangin punya pasai..)

4 comments:

JohnLabu said...

pasai apa hang pi makan key?? dah la tak sedap.. baik hang makan kat matang pauh yang reunion hari tu.. tak pun kat sg 2 kat tepi highway tu lagi sempoi

ejaescobart said...

john, aku mana tau.. ingat hebat sgt laa tang tu dah masuk astro.. tang matang pauh tu aku tak teringat plak..

azieazah said...

EJA..sian hangpa... uishhh baca pun naik marah. Kak Azie pun memang pantang kalu order makan, tapi lambat sampai..

Hang salah KEYs ler tuu..
terimakasih berkongsi info dan syabas berani buat entri yang tepat fakta dan berani jugak buh gambaq..baguihhh..

kita kan pengguna?

syahrul rizal said...

betoi kata john tu....kat permatang pauh tempat kita makan reunion dulu 10 kali sedap pada keys....yang penting cepat....