Monday, December 5, 2011

Mencik tau!!

Isnin..


dari awal pagi dah keluar rumah.. mula-mula ke kedai gambar.. nak amik gambar pasport hero.. sampai je ok lagi.. masuk dalam studio dah melalak.. bawak keluar dari kedai.. singgah kedai runcit beli roti.. belasah roti sorang sebiji.. patah balik ke kedai gambar..



makan sorang sebiji..



adegan pujuk memujuk selama sengah jam.. akhirnya berjaya amik gambar...


sampai imegresen.. amik nombor.. ada lagi 50 orang baru sampai turn aku.. aduh.. masak nak tunggu ni.. sabar itu kan separuh daripada iman.. nombor aku pun di panggil.. tak sampai 15 minit dipanggil semula.. yay! bleh dapat pasport.. alih2... "puan, mai balik dalam pukui 3 lebih.. mesin rosak tadi pagi.. so lambat sikit nak siap.. mintak maaf ya"


ok laa perut pun dah macam-macam lagu keluar.. dah kenyang.. pi balik imegresen tadi.. punya la panjang barisan.. setengah jam jugak laa tunggu baru siap...


yang aku nak cerita sebenarnya ialah insiden yang paling aku tak suka... pendek kata mencikkk sungguh laa..

dengan hati gumbira campur lega.. aku ni punya nak turun cepat.. tak mau guna tangga nak guna lift.. tah macam mana... bedebuk.. aku boleh terpeleot depan lift.. ada pulak budak belakang aku tu.. dah laa malu, dok tahan sakit kaki tak boleh nak gerak..time tu jugak laa pintu lift terbuka.. dan dan tu laa ada orang dalam lift tu.. hatdoii!!! malu seh..

cepat-cepat suh hero masuk buat-buat kalut nak tekan button G.. padahal yang dok dalam lift tu suma nak turun ground floor..







*sakit tuu... sungguh tak best!

1 comment:

tunz said...

sudah jatuh di timpa lift..sabor je la yer