Friday, December 30, 2011

Kerbau tepi highway??

Jumaat..


dah lama nak karang entry ni.. asik tertunda jaa... peristiwa ni dah berlaku 3-4 tahun lepas... masa tu aku dok ulang alik dari Pt Buntar ke Ipoh.. hero kecik pun haluih lagi masa tu... time aku lalu kat tempat tu ada area kul 7:00 mlm.. tengah dok rembang senja laa bak kata org tua..

satu hari tu kami lalu (aku, suami & hero) time dah betul2 nak masuk maghrib...tetiba aku boleh pulak toleh sebelah kiri kat kawasan bukit batu kapur tu... aku tengok satu kumpulan kerbau yang banyak dengan saiz yang sangat lah besar dengan tanduk yang sangat panjang... mujur la aku ingat pesan org tua jgn tegur bila nampak benda yang pelik2...

tapi mulut ni nak jugak bersuara.. aku tanya pada en suami.. nampak tak apa yang aku nampak.. dia pun nampak jugak... aku tanya dia.. tak pelik ke nampak binatang tu kat area bukit @ gunung yang langsung x dak lumpur.. banyak pulak tu... rupanya soalan tu jugak laa dok berlegar dalam kepala en suami... lepas tu.. kami senyap tak bercakap sampai laa keluar tol PLUS...

dalam tahun ni lagi sekali aku nampak benda yang sama.. masa tu bulan September tahun ni.. aku rushing nak balik ke Kangar sebab Mak Tok meninggal... kami bertolak pun dah lewat petang.. jadi sampai kat area Exit Batu Kawan tu.. aku sekali lagi nampak kumpulan kerbau yang banyak dan saiz yang besar2 dok kat bawah pencawang elektrik.. kali ni aku tanya en suami & Bonda.. ada nampak tak.. masing2 cakap tak nampak.. hah?! aku sorang pulak boleh nampak.. dan-dan tu laa meremang bulu roma...

konpius kan?




*penah dengar orang cakap yang boleh merupa macam2 ni golongan jin.. betoi ka?

No comments: