Sunday, April 6, 2014

Laa.. ingatkan memang gemuk.. #$/^@*

As salam...


Baru boleh tarik napas lega.. rumah dah siap kemas sejak berbulan bulan mengamalkan inspirasi hutan simpan.. hahaha..


Cuti sekolah yg baru je habis.. adik beradik aku yakni keluarga kakak & abang2 balik ke rumah pusaka ni.. nak tengok anak sedara baru depa..


Kesempatan yang ada aku tak lepas kan.. kami somi isteri rancang nak buat kenduri aqiqah.. maka dalam masa tak sampai seminggu aku dan incik somi memang bertungkuih lumuih hampir belemoih nak uruskan majlis.. dari mencari kamben.hingga ke orang yang nak marhaban..  lelah jugak laa..


Bila niat nak buat benda2 baik ni selalunya Allah permudahkan dari A sampai Z.. entri pasal majlis akan aku up sikit masa lagi... (kunun.. baca boleh percaya pun bulihhh aihh.. haha)

Bila dapat confirmkan segala kambing, katering dsb.. aktiviti menjemput jiran tetangga dan sedara mara pun bermula... bab menjemput sedara mmg aku serah pada abang yang sulung.. jiran2 aku serah pada incik somi.. tak kan aku yg masih dlm pantang nak pi menjemput plak kan?.. dan geng2 pakcik & makcik kawan arwah mak abah aku serah pada pakcik sebelah rumah aku ni...


Panjang benor intro.. belum masuk bab tajuk di atas lagi.. ok2.. nak cerita la nih..
2 hari sebelum majlis aku jemput laa jiran sebelah kiri rumah aku ni.. aku panggey kak leha.. kebetulan dia tgh siap2 nak kluaq kerja..

Dia tanya nak buat aqiqah anak sapa.. aku bagitau laa anak aku.. sekali dia cakap..
'Laaa tak tau pun hang mengandung.. dok ingatkan memang makin gemok...'


Oo itu ja nak habaq.. kbai..


Satu2 gambaq masa mengandung..
@35 minggu


No comments: