Sunday, January 26, 2014

AJL 28

As salam..


Diam tak diam dah 28 tahun Juara Lagu di TV3... seingat aku dari zaman sekolah.. siaran langsung Juara Lagu @ Muzik-Muzik ni memang sangat2 ditunggu.. zaman aku sekolah bukan ada astruk.. kiranya TV3 je laa stesen paling canggih zaman tu..


Bermula dengan Juara Lagu 86.. masa tu Francisca Peter pakai baju kurung moden je... dengan lagu sekadar dipinggiran.. masa tu betoi2 macam tgk konsert.. sebab guna orkestra.. penyanyi pun menyanyi live.. guna wired mic lagi..



Kendian era Juara Lagu 90 an... zaman rock.. Juara Lagu dimonopoli kumpulan rock.. sampai ratu rock Ella protes mintak asingkan kategori... masih ingat zaman Search & Wings berentap masing2 dengan gaya tersendri.. Awie dengan gaya dandan rambut ala2 dreadlock yang tak berapa jadi.. tapi aku mmg suka tgk klip rambut kaler kaler dia.. sanggup rambut masa tu sebab nak buat gaya rambut Awie... hahaha gilos punya fanatik...


Lepas pada zaman 90an aku dah tak berapa nak ikut sangat Juara Lagu.. tengok time final je laa.. minggu2 memang tak ikut.. masa tu kemuncak lagu2 puitis M.Nasir.. 2 tahun berturut2 jadi Juara.. memang terbaek....


Dah tu zaman kemuncak Siti Nurhaliza.. lagi laa aku tak berapa nak layan.. sebab zaman tu masing2 penyanyi perempuan suara + lagu lebih kurang sama je.. tak dak satu pun yang aku rasa unik.. (pada aku laa.. org lain aku tak tahu..)


Dan malam ni malam kemuncak tahun ke 28 Juara Lagu.. aku rasa Juara dapat kat Black la kot.. Takkan Terpisah.... sebab aku sukaa sangat lagu ni.. haha.. itu je alasan aku.. lagi pun aku tak tau lagu apa yang masuk final... hehe :P


Gud Luck to you Black.... Takkan terpisah....  lalala..

No comments: