Sunday, June 17, 2012

penangan sekolah : satu entri cover seminggu..

Ahad..



tu dia punya bersawang aku tak kemas blog... habuk sana sini.. penangan bukak sekolah macam tu laa.. semua nak cepat, nak lekaih sampai tak boleh nak menguet buat benda lain.. menguet = bergerak


sepanjang minggu ni aku berkampung di sekolah.. pagi macam biasa masuk kelas sampai kul 1.. petang sambung pulak sampai kul 6.. selagi tak abis sukan macam ni laa.. kulit muka aku pun tak dak chance nak putih... (budget artis... hahaha) dah balik rumah tu terbongkang lena lepas solat Maghrib... macam tu la rutin sampai hari Jemahat... yang boleh bukak FB pun sebab guna henpon.. tu pun gagahkan jugak nak tengok update kengkawan.. nak menyelit komen sana sini.. sampai 3-4 kali jugak laa terlepas dari tangan sebab dah terlelap..



semalam aku ke Hospital Columbia Asia.. bawak Bonda untuk buat CT Scan.. seharian di Taiping pun tak bagi peluang untuk aku update entry.. kali ni yang boleh post pun sebab terbangun awal Subuh... si hero kecik dok lena lagi.. sang ayah kerja malam ni.. jadi aku amik peluang le.. walaupun kain baju yang dah siap basuh punya laa menggunung mengalahkan Gunung Semanggol.. ( tempat aku gunung ni je yang ada..)


berbalik pada ujian CT Scan Bonda.. menurut kata Dr Khoiri.. tak ada apa yang serius.. cuma saiz hati je mengembang disebabkan jantung agak lemah nak pam darah ke seluruh badan.. buah pinggang pulak nampak normal dari segi saiz dan bentuk.... cuma bacaan Creatinine agak tinggi sedikit dari biasa.. (tapi bukan tinggi yang ekstrem) apa pun Dr cakap once jantung Bonda boleh pam macam biasa.. hati pun akan kembali ke saiz asal...






tunggu... sebelum masuk ke Unit Radiologi..




*harapan aku.. mudah-mudahan Allah berikan kesihatan yang baik, hati yang tenang, dan ingatan yang tajam buat Bonda supaya beliau boleh terus mengabdikan diri untuk NYA... aminnnn....

No comments: